Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD111 | Arapça Sentaks ve Semantik Bilgisi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik Arapça metinlerin üslup ve içerikleri hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu metinler aracılığıyla İslam literatürünü tanıyıp günümüz bilimsel araştırmalarıyla karşılaştırıp değerlendirme becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Abdulkadir Yılmaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik Arapça metinlerin üslubunu tanıma. | 2 | Klasik Arapça metinleri okuyup anlayabilme becerisi kazanma. | 3 | Bu metinler üzerinden İslam kültürünü klasik Arapça kaynaklardan araştırabilme. | 4 | Arap edebiyatının klasik nesir ve şiir örneklerinden yararlanabilme. | 5 | İslam dinini temel kaynaklarından öğrenebilme becerisi edinme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Arapça Klasik Metinlere Dair Metin Okumaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlim tahsilini teşvik edici sebepler
| | | 2 | İlim tahsilinde tedricilik | | | 3 | İlim tahsilini aksatmanın sebepleri | | | 4 | İlk yazıyı yazanlar | | | 5 | Arapçayı ilk yazanlar | | | 6 | Anlamayı engelleyen sebeplerin ortaya çıkarılması | | | 7 | İlim tahsilini mümkün kılan koşullar | | | 8 | Vize sınavı | | | 9 | Öğrencinin uyması gereken kurallar
| | | 10 | İlim adamlarının bulunması gereken ahlaki vasıflar | | | 11 | İlim adamının ilmiyle tutarlı olması | | | 12 | Bilgiyi öğrenciden esirgememesi | | | 13 | Öğrenci tipleri | | | 14 | İlim adamlarının şüpheli kazançlardan uzak durması | | | 15 | İlim zevkinin her türlü zevkin üstünde oluşu | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Maverdî, Edebu’d-dunya ve’d-dîn, Beyrut, 1978 2. Maverdî, el-Ahkâmu’s-sultaniyye, Kahire, 1966 3. Maverdî, Nasîhatu’l-mulûk, Kuveyt, 1983 4. Zernucî, Ta’limu’l-mutaallim, Dersaadet, h. 323 5. Şeyh Suleyman el-Medenî, Kurretu’l-ayn, Kahire, 1938 6. el-Feşnî, el-Mecâlisu’s-seniyye, Kahire, h. 1316 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|