Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD109 | Cerh ve Ta'dil İlmi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Ravilerin güvenilirliklerini tespitte esas alınan ölçütleri tanımak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Doç. Dr. Öğr. Üyesi Tevhit BAKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Ravi tenkidi ilminin tarihsel gelişimini değerlendirir. | 2 | Ravi tenkidinin temel kurallarını kavrar. | 3 | Ravi tenkidinde kullanılan cerh ve ta´dil lafızlarını tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1- Cerh ve ta´dîlin lügat ve ıstılah anlamı
2- Ravi tenkidi ilminin doğuşu ve gelişmesi
3- Ravi tenkidinin hadis ve diğer ilimler açısından önemi
4- Ravi tenkidine dair yazılan eserler
5- Ravi tenkidi yapabilecek kişide aranan şartlar
6- Ravi tenkidinin temel kuralları
7- Ravide aranan şartlar: Adalet vasfı ve unsurları, zabt vasfı ve unsurları
8- Ravinin adaletle ilgili kusurları
9- Ravinin zabtla ilgili kusurları
10- Ravi hakkındaki değerlendirmelerin çelişmesi durumu
11- Temel ta´dîl lafızları
12- Temel cerh lafızları
13- Hangi anlama geldiği açık olmayan cerh ve taîl lafızları
14- Genel değerlendirme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1- Cerh ve ta´dîlin lügat ve ıstılah anlamı
| | | 2 | Ravi tenkidi ilminin doğuşu ve gelişmesi | | | 3 | Ravi tenkidinin hadis ve diğer ilimler açısından önemi | | | 4 | Ravi tenkidine dair yazılan eserler | | | 5 | Ravi tenkidi yapabilecek kişide aranan şartlar | | | 6 | Ravi tenkidinin temel kuralları | | | 7 | Ravide aranan şartlar: Adalet vasfı ve unsurları, zabt vasfı ve unsurları | | | 8 | Ravinin adaletle ilgili kusurları | | | 9 | Ravinin zabtla ilgili kusurları | | | 10 | Ravi hakkındaki değerlendirmelerin çelişmesi durumu | | | 11 | Temel ta´dîl lafızları | | | 12 | Temel cerh lafızları | | | 13 | Hangi anlama geldiği açık olmayan cerh ve taîl lafızları | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Leknevî, er-Raf´u ve´t-tekmîl fi´l-cerhi ve´t-ta´dîl (nşr. Abdülfattâh Ebû Gudde), Beyrût 1987 Kâsım Ali Sa´d, Mebâhis fî ilmi´l-cerhi ve´t-ta´dîl, Beyrût 1988 Emin Âşıkkutlu, Hadiste Ricâl Tenkidi, İstanbul 1997 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|