BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİD109Cerh ve Ta'dil İlmi Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Ravilerin güvenilirliklerini tespitte esas alınan ölçütleri tanımak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Doç. Dr. Öğr. Üyesi Tevhit BAKAN
Öğrenme Çıktıları
1Ravi tenkidi ilminin tarihsel gelişimini değerlendirir.
2Ravi tenkidinin temel kurallarını kavrar.
3Ravi tenkidinde kullanılan cerh ve ta´dil lafızlarını tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Cerh ve ta´dîlin lügat ve ıstılah anlamı 2- Ravi tenkidi ilminin doğuşu ve gelişmesi 3- Ravi tenkidinin hadis ve diğer ilimler açısından önemi 4- Ravi tenkidine dair yazılan eserler 5- Ravi tenkidi yapabilecek kişide aranan şartlar 6- Ravi tenkidinin temel kuralları 7- Ravide aranan şartlar: Adalet vasfı ve unsurları, zabt vasfı ve unsurları 8- Ravinin adaletle ilgili kusurları 9- Ravinin zabtla ilgili kusurları 10- Ravi hakkındaki değerlendirmelerin çelişmesi durumu 11- Temel ta´dîl lafızları 12- Temel cerh lafızları 13- Hangi anlama geldiği açık olmayan cerh ve taîl lafızları 14- Genel değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11- Cerh ve ta´dîlin lügat ve ıstılah anlamı
2Ravi tenkidi ilminin doğuşu ve gelişmesi
3Ravi tenkidinin hadis ve diğer ilimler açısından önemi
4Ravi tenkidine dair yazılan eserler
5Ravi tenkidi yapabilecek kişide aranan şartlar
6Ravi tenkidinin temel kuralları
7Ravide aranan şartlar: Adalet vasfı ve unsurları, zabt vasfı ve unsurları
8Ravinin adaletle ilgili kusurları
9Ravinin zabtla ilgili kusurları
10Ravi hakkındaki değerlendirmelerin çelişmesi durumu
11Temel ta´dîl lafızları
12Temel cerh lafızları
13Hangi anlama geldiği açık olmayan cerh ve taîl lafızları
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Leknevî, er-Raf´u ve´t-tekmîl fi´l-cerhi ve´t-ta´dîl (nşr. Abdülfattâh Ebû Gudde), Beyrût 1987 Kâsım Ali Sa´d, Mebâhis fî ilmi´l-cerhi ve´t-ta´dîl, Beyrût 1988 Emin Âşıkkutlu, Hadiste Ricâl Tenkidi, İstanbul 1997
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek