Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD154Z | İslam Hukukunda Gaye | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
İslam Hukukunun gerçekleştirmeyi hedeflediği amaçları tespit etmek ve hedefe ulaşmanın hukuki formlarını öğrenmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yakup Mahmutoğlu
Doç. Dr. Yusuf Şen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hukuk ve amaç kavramlarının mahiyetini tanıyarak aralarında bağlantı kurabilme | 2 | Hukukun fonksiyonlarını kavrayabilme | 3 | Amaç olarak nitelenen hukuki hedeflerin kaynaklarını tespit edebilme | 4 | Hukukun fonksiyonları arasındaki çatışmanın nedenlerini açıklayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İslam Hukukunda amaç norm uyumu |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hukukta Amaç | | | 2 | Hukukun Fonksiyonu olarak Adalet | | | 3 | Hukukun Fonksiyonu olarak Hukuki emniyet | | | 4 | Hukukun Fonksiyonu olarak pratik ihtiyaçları karşılama | | | 5 | Hukukun işlevleri arasındaki zıtlık ilişkisi ve çözümü | | | 6 | Hukukun amacı olarak zaruri maksatlar | | | 7 | Hukukun amacı olarak tahsini maksatlar | | | 8 | Hukukun amacı olarak maslahat | | | 9 | Hukuk-ahlak ilişkisi | | | 10 | Hukuk-sosyal realite ilişkisi | | | 11 | Eşitlik, Hürriyet ve Hakkaniyet | | | 12 | Gaye (Mekâsıt) Düşüncesinin Tarihi Gelişimi | | | 13 | Gaye ve illet-hikmet kavramları ile ilişkisi | | | 14 | Fıtrat ve Gaye | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdurrahman Haçkalı, İslâm Hukuk Tarihinde Gayeci İçtihat Metodunun Gelişimi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|