Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİBD548 | Arapça Tercüme Teknikleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, gerek Arapçadan Türkçeye, gerekse Türkçeden Arapçaya doğru ve anlaşılır bir şekilde metinleri aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Mahmut GÖZÜN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arap dili ve yapsını öğrenmiş olur | 2 | Çeviri yöntemlerini öğrenir | 3 | Çeviride dikkat edilecek hususları kavrar | 4 | Çevirinin diller arasında dikkat edilmesi gereken yönlerini öğrenir | 5 | Çeviri problemlerini çözme yollarını öğrenir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Arapça tercüme teknikleri, farklı alanlardaki arapça metinlerin çevirisi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çeviri yöntemleri | | | 2 | Çeviri teknikleri | | | 3 | Çeviride örnek metin üzerinden dikkat edilecek hususlar anlatımı | | | 4 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 5 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 6 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 7 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 8 | Ara SInav | | | 9 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 10 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 11 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 12 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 13 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 14 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 15 | Örnek Metin Çeviri ve Analizi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Güncel gazete ve dergilerden makaleler. İsmail Güler v.d, (2014). Arapça Modern Metin Okumaları, İstanbul: Alfa Yayınları, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 20 | 80 |
Final Sınavı | 4 | 25 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|