BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİBD542Oryantalizm ve HadisSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Hadis üzerine çalışma yapan oryantalistleri tanımak, Oryantalistlerin Sünnete yönelik tenkidlerini bilmek, Oryantalistlerin tenkidlerine karşı verilen cevapları bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN
Öğrenme Çıktıları
1Hadis üzerine çalışma yapan oryantalistleri tanır
2Oryantalistlerin Sünnete yönelik tenkidlerini bilir.
3Oryantalistlerin Sünnet hakkındaki tenkidlerine karşı verilen cevapları bilir ve bu bağlamda görüşleri değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Golziher 2- Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Schacht 3- Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Daniel Brown 4- Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Harald Motzki 5- Fıkhî Hadislerin Çoğalmasıyla İlgili Tartışmalar, Hadisin İslam Hukukunda Kaynak Olarak Kullanılması 6- İsnadın Menşei Konusunda Tartışmalar 7- İsnad Analiz Metodları 8- Hadis İlimlerindeki Bazı Kavramların Tenkidi 9- Sünnete Yönelik Çağdaş İtirazların Ortaya Çıkışı 10- Hadisin Sahihliği 11- Sünnet ve İslami İhyacılık 12- Vahyin Sınırları 13- İbn Şihâb ez-Zührî’ye Yönelik Eleştiriler 14- Yaşayan Sünnet Kavramı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Golziher..
2Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Schacht
3Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Daniel Brown
4Hadis Üzerine Çalışma Yapan Oryantalistler: Harald Motzki
5Fıkhî Hadislerin Çoğalmasıyla İlgili Tartışmalar, Hadisin İslam Hukukunda Kaynak Olarak Kullanılması
6İsnadın Menşei Konusunda Tartışmalar
7İsnad Analiz Metodları
8Hadis İlimlerindeki Bazı Kavramların Tenkidi
9Sünnete Yönelik Çağdaş İtirazların Ortaya Çıkışı
10Hadisin Sahihliği
11Sünnet ve İslami İhyacılık
12Vahyin Sınırları
13İbn Şihâb ez-Zührî’ye Yönelik Eleştiriler
14Yaşayan Sünnet Kavramı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Necib el-Akîkî: el-Müsteşrikûn
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav425100
Final Sınavı42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek