Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİBD537 | Kur'an'ın İcazı Üzerine Tartışmalar I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Kur'an'daki belagat ve i'cazıyla alakalı bilgileri öğrenciye sunma |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Nasrullah HACIMÜFTÜOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kuranın icazı ve belağatı konusunda detaylı bilgi sahibi olur. | 2 | Kuranın beyan tarzı hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Kuranın icazına yönelik klasik ve modern açıklamaları öğrenir. | 4 | Kur’anın hangi yönleri itibariyle mucize olduğunu bilir | 5 | Kuran yorumu açısından icazın önemini anlar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kuran ayetlerinden icaz ve belagat örnekleri
İ’caz ve belagat kavramları
Beyan ilmi ve Kuranın icazı
Kuranın ihtiva ettiği konular açısından i’caz |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İ’caz ve belagat kavramları
| | | 2 | Belagatın kısımları
| | | 3 | Beyan ilmi ve Kuranın icazı
| | | 4 | Meani ilmi ve Kuranın icazı
| | | 5 | Bedi ilmi ve Kuranın icazı
| | | 6 | Lafız ve mana açısından icaz
| | | 7 | Kuran ayetlerinden icaz ve belagat örnekleri
| | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Bir icaz yönü olarak nazım
| | | 10 | Gaybi haberler
| | | 11 | İlmi icaz
| | | 12 | Kuranın ihtiva ettiği konular açısından i’caz
| | | 13 | Tenasüb, insicam, vücuh ve nezair
| | | 14 | Tenasüb, insicam, vücuh ve nezair | | | 15 | Kuranın icaz yönleri | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fahruddîn er-Râzî: Nİhâyetü'l-İ'câz fî Dirâyeti'l-İ'câz |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|