BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİBD523Muhtelif Fıkralarda HadisSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Ehl-i Sünnet kelamcılarının hadise bakışlarını bilmek, Mutezile, Hariciler, Mürcie, Şia ve Zeydiyye’nin hadis ve hadis usulü meselelerine karşı tavrını öğrenmek, Hint kıtası okullarına göre hadisin değeri ve bağlayıcılığını öğrenmek, son dönem alimlerinin hadise bakışlarını bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Doç. Dr. Tevhit BAKAN
Öğrenme Çıktıları
1Ehl-i Sünnet kelamcılarının hadise bakışlarını bilir.
2Mutezile, Hariciler, Mürcie, Şia ve Zeydiyye’nin hadis ve hadis usulü meselelerine karşı tavrını öğrenir.
3Hint kıtası okullarına göre hadisin değeri ve bağlayıcılığını öğrenir.
4On dokuz ve yirminci yüzyıl dönem alimlerinin hadise bakışlarını bilir ve farklı görüşleri değerlendirme kabiliyetini kazanır.
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Ehl-i Sünnet Kelamcıları ve Hadis 2- Mutezile ve Hadis 3- Mutezile ve Hadisçilerin Tartışmaları 4- Hariciler ve Hadis 5- Mürcie ve Hadis 6- Şia’nın Hadis Anlayışı ve Kaynakları 7- Zeydiyye’ye göre Hadis ve Hadis Usulü 8- Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Hanefî Ekolü, Ehl-i Hadis Ekolü 9- Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Ehl-i Kur’ân ve Ahmediyye 10- Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Aligarh Okulu ve Selefiyye 11- Cemaleddin Efganî ve Muhammed Abduh’a Göre Hadis 12- Musa Carullah’ın Düşüncesinde Hadis 13- Ahmed Emin ve Ebu Reyye’ye Göre Hadis 14- Reşid Rıza ve Mahmud Muhammed Taha’ya Göre Hadis
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ehl-i Sünnet Kelamcıları ve Hadis..
2Mutezile ve Hadis
3Mutezile ve Hadisçilerin Tartışmaları
4Hariciler ve Hadis
5Mürcie ve Hadis
6Şia’nın Hadis Anlayışı ve Kaynakları
7Zeydiyye’ye göre Hadis ve Hadis Usulü
8Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Hanefî Ekolü, Ehl-i Hadis Ekolü
9Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Ehl-i Kur’ân ve Ahmediyye
10Hint Kıtası Fırkalarına Göre Hadis: Aligarh Okulu ve Selefiyye
11Cemaleddin Efganî ve Muhammed Abduh’a Göre Hadis
12Musa Carullah’ın Düşüncesinde Hadis
13Ahmed Emin ve Ebu Reyye’ye Göre Hadis
14Reşid Rıza ve Mahmud Muhammed Taha’ya Göre Hadis
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kâmil Çakın: Hadis İnkârcıları; Mustafa Sıbaî: es-Sünnetü ve Mekânetuha fi’t-Teşrîi’l-İslâmî
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav425100
Final Sınavı42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek