|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİBD511 | Cerh ve Ta'dil İlmi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Hadislerin senedinde yer alan râvileri tanımaya imkân sağlayacak objektif tenkit kriterlerinin ve bu amaçla başvurması gereken kaynakların öğrenilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | . | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis ilmindeki ricâl bilgisinin önemini kavrama.; | 2 | Cerh tâdil imamlarının görüşlerini mukayese edebilme | 3 | Râvîlerin, makbul sayılması için taşıması gereken özellikleri kavrayabilme | 4 | Râvî tenkidi esnasında takip edilen usulü analiz edebilme | 5 | Hadis râvîlerinin biyografileri hakkında genel bilgi veren kaynakları analiz edebilme | 6 | Hadis âlimlerince güvenilir kabul edilen râvîleri tanıtan kitapları değerlendirebilme | 7 | Cerh tadil ilminin kurulup gelişmesi konusunda genel bir bakış açısı kazanma | 8 | Hadis ricâli konusundaki literatürün farkında olma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Hadislerin senedinde yer alan râvileri tanımaya imkân sağlayacak objektif tenkit kriterlerinin ve bu amaçla başvurması gereken kaynakların öğrenilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hadis Rivayetinde İsnadın Ortaya Çıkışı ve Önemi | | | 2 | İsnadların Özellikleri | | | 3 | İsnad Analizinde Ravileri Tanımanın Önemi | | | 4 | Genel Olarak Ravi Tabakaları, Dönemsel Özellikleri ve Tabakalar Arası İlişkler | | | 5 | Sahabe Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri | | | 6 | Tabii Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri | | | 7 | Etba-ı Tabii Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri | | | 8 | Sonraki Tabakalardaki Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri | | | 9 | Vize Sınavı | | | 10 | Künye, Lakap ve Neseplerini Tespit Etmenin Ravileri Tanımadaki Rolü | | | 11 | Yaşadıkları Bölge ve Seyahatlerini Tespit Etmenin Ravileri Tanımadaki Rolü | | | 12 | Ravileri Tanıtan Kaynaklardan Ravi Bulma Usulü | | | 13 | Tam Olarak Bilinmeyen Yahut İsimleri Karıştırılan Ravileri Tespit Etme Yolları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Özek, Ali, Hadis Ricali, İstanbul 1967
2. Aşıkkutlu, Hadiste Rical Tenkidi, İstanbul 1997.
3. Fesevi, Yakub, Kitabü’l-ma’rife ve’t-tarih, Beyrut 1999.
4. Umeri, Muhammed Ali Kasım, Dirasat fi Menheci’n-nakd inde’l-muhaddisin, Ürdün 2000.
5. İbn Sa’d, et-Tabakatü’l-kübra, Beyrut 1990.
6. Kuzudişli, Bekir, Hadis Rivayetinde Aile İsnadları, İstanbul 2007.
7. Ebu Nuaym, Ma’rifetü’s-sahabe, Riyad, 1988..
8. Hatib Bağdadi, Kitabü’l-müttefik ve’l-müfterik, Dımaşk, 1997.
9. Juynboll, G.H.A.-Schacht, Joseph-Motzki, Harald, İsnad Analiz Yöntemleri, Ankara 2005. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 16 | 3 | 48 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 32 | 4 | 128 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|