BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİBD511Cerh ve Ta'dil İlmiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Hadislerin senedinde yer alan râvileri tanımaya imkân sağlayacak objektif tenkit kriterlerinin ve bu amaçla başvurması gereken kaynakların öğrenilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
.
Öğrenme Çıktıları
1Hadis ilmindeki ricâl bilgisinin önemini kavrama.;
2Cerh tâdil imamlarının görüşlerini mukayese edebilme
3Râvîlerin, makbul sayılması için taşıması gereken özellikleri kavrayabilme
4Râvî tenkidi esnasında takip edilen usulü analiz edebilme
5Hadis râvîlerinin biyografileri hakkında genel bilgi veren kaynakları analiz edebilme
6Hadis âlimlerince güvenilir kabul edilen râvîleri tanıtan kitapları değerlendirebilme
7Cerh tadil ilminin kurulup gelişmesi konusunda genel bir bakış açısı kazanma
8Hadis ricâli konusundaki literatürün farkında olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Hadislerin senedinde yer alan râvileri tanımaya imkân sağlayacak objektif tenkit kriterlerinin ve bu amaçla başvurması gereken kaynakların öğrenilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis Rivayetinde İsnadın Ortaya Çıkışı ve Önemi
2İsnadların Özellikleri
3İsnad Analizinde Ravileri Tanımanın Önemi
4Genel Olarak Ravi Tabakaları, Dönemsel Özellikleri ve Tabakalar Arası İlişkler
5Sahabe Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri
6Tabii Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri
7Etba-ı Tabii Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri
8Sonraki Tabakalardaki Raviler, Tanıma Yolları ve Hadis Rivayetindeki Yerleri
9Vize Sınavı
10Künye, Lakap ve Neseplerini Tespit Etmenin Ravileri Tanımadaki Rolü
11Yaşadıkları Bölge ve Seyahatlerini Tespit Etmenin Ravileri Tanımadaki Rolü
12Ravileri Tanıtan Kaynaklardan Ravi Bulma Usulü
13Tam Olarak Bilinmeyen Yahut İsimleri Karıştırılan Ravileri Tespit Etme Yolları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Özek, Ali, Hadis Ricali, İstanbul 1967 2. Aşıkkutlu, Hadiste Rical Tenkidi, İstanbul 1997. 3. Fesevi, Yakub, Kitabü’l-ma’rife ve’t-tarih, Beyrut 1999. 4. Umeri, Muhammed Ali Kasım, Dirasat fi Menheci’n-nakd inde’l-muhaddisin, Ürdün 2000. 5. İbn Sa’d, et-Tabakatü’l-kübra, Beyrut 1990. 6. Kuzudişli, Bekir, Hadis Rivayetinde Aile İsnadları, İstanbul 2007. 7. Ebu Nuaym, Ma’rifetü’s-sahabe, Riyad, 1988.. 8. Hatib Bağdadi, Kitabü’l-müttefik ve’l-müfterik, Dımaşk, 1997. 9. Juynboll, G.H.A.-Schacht, Joseph-Motzki, Harald, İsnad Analiz Yöntemleri, Ankara 2005.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16348
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma324128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
ÖÇ6               
ÖÇ7               
ÖÇ8               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek