BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİD166Oryantalizm ve İslam HukukuSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı; oryantalistlerin İslam hukuku ile ilgili çalışmaları hakkında bilgi edinmeleri ve bilgiyi değerlendirebilmeleridir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yakup MAHMUTOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1Oryantalistlerin İslam Hukuku ile ilgili çalışmaları hakkında açıklama yapar.
2Oryantalistlerin İslam hukukuna yaklaşımları hakkında açıklama yapar.
3Oryantalistlerin İslam hukuku ile ilgili görüşleri arasında karşılaştırma yapar.
4Oryantalistlerin İslam Hukuku kaynakları hakkında çalışmalarını bilir.
5Batı’da İslam hukuku bazında tarihi süreci inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Schacht, Coulson gibi oryantalistlerin İslam hukuku ile ilgili çalışmaları, İslam hukukuna yaklaşımları gibi konulara değinilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Schacht ve İslam Hukuku
2Schacht: The origin of Muhammedan law adlı kitabın genel değerlendirilmesi
3Schacht’ın hadis anlayışı
4Schacht’ın hadis anlayışına tepkiler
5Schacht: Introduction to Islamic law adlı kitabın genel değerlendirilmesi
6Noel J. Coulson
7Ara sınav
8Ignaz Goldziher
9George Makdisî
10Christopher Melchert
11Norman Calder
12Hallaq ve ictihadla ilgili düşünceleri
13Colin Imber
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A'zami, M. M. (1996). İslam Fıkhı ve Sünnet: Oryantalist J. Schacht'a eleştiri, trc. Ertürk, Mustafa, İstanbul: İz Yayıncılık. Bernand, M. (1970). l'Accord unanime de la communaute comme fondement des statuts legaux de l’Islam : d’apres Abu l’Husayn al-Basri, Paris : Librairie Philosophique J. Vrin. Calder, N. (1993). Studies in Early Muslim Jurisprudence, Oxford: The Clarendon Press. Coulson, N. J. (1971). Succession in the Muslim Family, Cambridge : Cambridge University Press. Coulson, N. J. (1978). History of Islamic law, Edinburgh : Edinburgh University. Köse, S. (Editör). (2004). Oryantalistler: İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, Sayı: 4. Makdisi, G. (2007). İslam’ın Klasik Çağında din Hukuk Eğitimi, trc. Başoğlu, Hasan Tuncay, İstanbul: Klasik. Melchert, C. (1997). The Formation of the Sunni Schools of Law 9th-10th Centuries C.E., Leiden : E. J. Brill. Motzki, H. (2002). The Origins of Islamic jurisprudence : Meccan Fiqh before the Classical Schools, translator, Katz, Marion H. Leiden : E.J. Brill. Schacht, J. (1949). "A Revaluation of Islamic Traditions", Journal of the Royal Asiatic Society. Schacht, J. (1959). The Origins of Muhammedan Jurisprudence, Oxford: Clarendon Press. Schacht, J. (1982). An Introduction to Islamic Law, Oxford: University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma89189
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma89189
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek