BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİD163Hadis UsulüSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Hadislerin sıhhatini zedeleyen metin problemlerini tanımak. Bu sahada ortaya konan gayret ve literatürü tanımak. Temel metin tenkit kriterlerini örneklerle anlamak ve bu ilkleri hadis metinlerine uygulamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Doç. Dr. Tevhit BAKAN
Öğrenme Çıktıları
1Hadis literatürünün ortaya çıkışı ve gelişim süreçlerini değerlendirir.
2Hadislerin sözlü ve yazılı rivayetindeki temel esasları kavrar.
3Tedvin döneminde orta konan ilmi mesayi çeşitli yönleriye mukayese eder.
4Tasnif devrinin temel özelliklerini listeler, Tasnif dönemi eserlerini tanır, mukayese eder.
5Temel Hadis kaynaklarının diğer literatürden farkını gösterir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hadis Edebiyatının temel kaynakları , Hadis Edebiyatının Oluşum safhaları: Hıfz, kitabet ve ilk yazılı hadis kaynakları. Ravilerine göre tasnif edilen eserle. Konularına göre tasnif edilen eserler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hadis Edebiyatının temel kaynakları
2Hadis Edebiyatının Oluşum safhaları: Hıfz, kitabet ve ilk yazılı hadis kaynakları
3Hadislerin tedvini ve ilk müdevvinler
4Hadislerin tasnif sistemleri
5Ravilerine göre tasnif edilen eserler
6Müsnedler ve özellikleri
7Mu’cemler ve özellikleri
8Konularına göre tasnif edilen eserler
9Musannefler ve özellikleri
10Câmiler ve özellikleri
11Sünen türü eserler ve özellikleri
12Kütüb-i Sitte
13Kütüb-i Tis’a
14Tasnif Dönemi eserlerin özellikleri ve mukayesesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çakan, İsmail L., Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989 Sıddîkî, M. Zübeyr, Hadis Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1966 M. M. Azâmî, İlk Devir Hadis Edebiyatı (trc. Hulûsi Yavuz), İstanbul 1993 Kettânî, er-Risâletü´l-müstatrafe, İstanbul 1986
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav425100
Final Sınavı42080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek