Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD163 | Hadis Usulü | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Hadislerin sıhhatini zedeleyen metin problemlerini tanımak. Bu sahada ortaya konan gayret ve literatürü tanımak. Temel metin tenkit kriterlerini örneklerle anlamak ve bu ilkleri hadis metinlerine uygulamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Selçuk COŞKUN, Doç. Dr. Tevhit BAKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hadis literatürünün ortaya çıkışı ve gelişim süreçlerini değerlendirir. | 2 | Hadislerin sözlü ve yazılı rivayetindeki temel esasları kavrar. | 3 | Tedvin döneminde orta konan ilmi mesayi çeşitli yönleriye mukayese eder. | 4 | Tasnif devrinin temel özelliklerini listeler, Tasnif dönemi eserlerini tanır, mukayese eder. | 5 | Temel Hadis kaynaklarının diğer literatürden farkını gösterir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hadis Edebiyatının temel kaynakları , Hadis Edebiyatının Oluşum safhaları: Hıfz, kitabet ve ilk yazılı hadis kaynakları. Ravilerine göre tasnif edilen eserle. Konularına göre tasnif edilen eserler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hadis Edebiyatının temel kaynakları | | | 2 | Hadis Edebiyatının Oluşum safhaları: Hıfz, kitabet ve ilk yazılı hadis kaynakları | | | 3 | Hadislerin tedvini ve ilk müdevvinler | | | 4 | Hadislerin tasnif sistemleri | | | 5 | Ravilerine göre tasnif edilen eserler | | | 6 | Müsnedler ve özellikleri | | | 7 | Mu’cemler ve özellikleri | | | 8 | Konularına göre tasnif edilen eserler | | | 9 | Musannefler ve özellikleri | | | 10 | Câmiler ve özellikleri | | | 11 | Sünen türü eserler ve özellikleri | | | 12 | Kütüb-i Sitte | | | 13 | Kütüb-i Tis’a | | | 14 | Tasnif Dönemi eserlerin özellikleri ve mukayesesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çakan, İsmail L., Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989
Sıddîkî, M. Zübeyr, Hadis Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1966
M. M. Azâmî, İlk Devir Hadis Edebiyatı (trc. Hulûsi Yavuz), İstanbul 1993
Kettânî, er-Risâletü´l-müstatrafe, İstanbul 1986 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 4 | 25 | 100 |
Final Sınavı | 4 | 20 | 80 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|