Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İMD570 | Çevresel Akış Modelleme | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu derste yüzey ve yeraltı sularında oluşan kirliliğin nasıl taşındığına dair matematiksel modelleme mantığı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ruşen SINIR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nehirlerde kirlilik sebeplerinin farkında olur. | 2 | Kütlenin ve momentumun korunumunu anlayabilir | 3 | Difuzyonun hangi şartlarda ve nasıl gercekleştiğini bilir. | 4 | Nehirlerde kirlilik oluşması durumunda kirliliğin hareketlerini ve gerekli tahminleri yapabilir | 5 | Kısmi Linear diferansiyel denklemleri çözebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yeraltı ve yerüstü suyunda kirliliğin sebepleri, kütlenin ve momentumun korunması, kısmı diferansiyel deklemlerin tanıtılması, Laplace dönüşümü, difuzyon denklemi, nehirlerde kirlilik hareket denklemi, yeraltı suyu hidroliği, darcy denklemi, yeraltı suyu kirlilik denklemi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yeraltı ve yüzey suları kirliği ve sebepleri | | | 2 | Kütlenin ve momentumun korunumu | | | 3 | Kısmi diferansiyel denklemlerin tanıtılması | | | 4 | Laplace dönümü ile kısmi diferansiyel denklem çözümleri | | | 5 | Difuzyon denklemi | | | 6 | Nehir kirliğinin hareket denkleminin çıkarılması | | | 7 | Amprik yöntemlerin tanıtılması | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Deneysel yöntemler | | | 10 | Deney sonuçlarının incelenmesi | | | 11 | Farklı hareket modellerinin tanıtılması | | | 12 | Farklı hareket modellerinin uygulanması | | | 13 | Yeraltı suyu akışının modellenmesi ve Darcy Kanunu | | | 14 | Yeraltı suyu kirliliği hareket denklemi ve uygulamaları | | | 15 | Yeraltı suyu kirliği ile alakalı deneyler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim elemanı ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 55 | 55 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 17 | 17 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 1 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|