Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İD140 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekoloji | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sürdürülebilirlik kavramı, kalkınma kavramı ve ilgili kavramların açıklanması, kalkınmanın literatürünün ve sürdürülebilirlik literatürünün incelenmesi, bu kavramlar arasındaki ilişkinin tartışılması, bölgesel farklılıkların sebeplerinin araştırılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Turgut BAYRAMOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sürdürülebilirlik kavramı ve kalkınma kavramı hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Sürdürülebilirlik ve çevre ilişkisini analiz eder | 3 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre konusunu analitik bir şekilde algılar | 4 | Yeni gelişmeler ışığında sürdürülebilir çevre ve kalkınma konusunu tartışır ve analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sürdürülebilirlik kavramı, kalkınma kavramı ve ilgili kavramların öğrenilmesi, ilgili literatürün araştırılarak öğrenilmesi, bölgesel farklılıklar, kalkınma ve sürdürülebilirlik ilişkisinin incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel tanıtımı | | | 2 | Sürdürülebilirlik kavramının açıklanması | | | 3 | Sürdürülebilir kavramının açıklanması ve örneklenmesi | | | 4 | Çevre ve ilgili kavramların açıklanması | | | 5 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre ilişkisinin kurulması | | | 6 | Sürdürülebilir kalkınma literatürünün incelenmesi | | | 7 | Çevrebilimi literatürünün incelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sürdürülebilirlik kalkınma ve çevre kavramlarının küresel görünümü | | | 10 | Sürdürülebilirlik kalkınma ve çevre kavramlarının yereldeki etkisi | | | 11 | Sürdürülebilirlik ve kalkınma ilişkisinin örneklerle analiz edilmesi | | | 12 | Sürdürülebilirlik ve kalkınma ilişkisinin örneklerle analiz edilmesi | | | 13 | Sürdürülebilirlik ve kalkınma ilişkisinin örneklerle analiz edilmesi | | | 14 | Genel değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | TOPLAM | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 0 | TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 100 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|