|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İD139 | Çevre Koruma Kuruluşları ve İklim Değişikliği | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre koruma ve iklim değişikliği ile mücadelede sivil toplum kuruluşları olarak çevre koruma kuruluşlarının rolünü ve bu kuruluşların sürdürülebilir çevre dostu davranış oluşturmadaki önemini anlamalarına rehberlik etmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Yusuf Bilgin | Öğrenme Çıktıları | 1 | İklim değişikliği ve insan kaynaklı çevresel bozulmalar hakkında bilgi sahibi olmak, | 2 | Çevre koruma kuruluşlarının faaliyetleri ve organizasyonunu anlamak, | 3 | Çevre kuruluşları için bir pazarlama planı oluşturmanın önemini kavramak, | 4 | Çevre dostu kampanya yönetimi ve çevre dostu tüketimin işlevsel bir denge içermesi hakkında bilgi sahibi olmak, | 5 | Geleneksel iletişim kanalları ve yeni iletişim kanallarını kullanarak sürdürülebilir tüketici davranışının bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sivil toplum kuruluşları, çevre koruma kuruluşları, iklim değişikliği, çevre dostu tüketim, tüketici davranışları, sürdürülebilirlik, algı yönetimi, çevre kuruluşlarında dijital ve geleneksel iletişim faaliyetleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İklim değişikliğine tarihsel bir bakış | | | 2 | Çevresel bozulma ve çevre koruma faaliyetlerinin önemi | | | 3 | İnsan kaynaklı sorunlara insan kaynaklı çözümler üretme yolları | | | 4 | Çevre korumada ve iklim değişikli ile mücadelede sivil toplumun önemi | | | 5 | Çevre koruma kuruluşlarının karakteristik özellikleri ve misyonu | | | 6 | Çevre koruma kuruluşlarının örgüt yapısı ve işleyişi | | | 7 | Çevre koruma kuruluşlarında gönüllü ve bağışçı katılımı | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Çevre koruma kuruluşlarında pazarlama iletişimi ve iletişim planlama süreci | | | 10 | Çevre dostu tüketici davranışı ve sürdürülebilirlik | | | 11 | Çevre koruma kuruluşlarında hedef pazar seçimi | | | 12 | Çevre koruma kuruluşlarında reklam ve kampanya yönetimi | | | 13 | Çevre koruma kuruluşlarında geleneksel ve dijital medyanın kullanımı | | | 14 | Çevre koruma kuruluşlarında bütünleşik pazarlama eylemleri ve etik | | | 15 | Değerlendirme tartışmaları | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Lange, F., & Dewitte, S. (2019). Measuring pro-environmental behavior: Review and recommendations. Journal of Environmental Psychology, 63, 92-100.
Farrow, K., Grolleau, G., & Ibanez, L. (2017). Social norms and pro-environmental behavior: A review of the evidence. Ecological Economics, 140, 1-13.
Sawitri, D. R., Hadiyanto, H., & Hadi, S. P. (2015). Pro-environmental behavior from a socialcognitive theory perspective. Procedia Environmental Sciences, 23, 27-33.
Evans, L., Maio, G. R., Corner, A., Hodgetts, C. J., Ahmed, S., & Hahn, U. (2013). Self-interest and pro-environmental behaviour. Nature Climate Change, 3(2), 122-125. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 35 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 | Gözlem | 1 | 25 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Gözlem | 1 | 30 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 3 | 14 | 42 | Tartışma | 4 | 4 | 16 | Gözlem | 7 | 5 | 35 | Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 6 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|