BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İD139Çevre Koruma Kuruluşları ve İklim DeğişikliğiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin çevre koruma ve iklim değişikliği ile mücadelede sivil toplum kuruluşları olarak çevre koruma kuruluşlarının rolünü ve bu kuruluşların sürdürülebilir çevre dostu davranış oluşturmadaki önemini anlamalarına rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yusuf Bilgin
Öğrenme Çıktıları
1İklim değişikliği ve insan kaynaklı çevresel bozulmalar hakkında bilgi sahibi olmak,
2Çevre koruma kuruluşlarının faaliyetleri ve organizasyonunu anlamak,
3Çevre kuruluşları için bir pazarlama planı oluşturmanın önemini kavramak,
4Çevre dostu kampanya yönetimi ve çevre dostu tüketimin işlevsel bir denge içermesi hakkında bilgi sahibi olmak,
5Geleneksel iletişim kanalları ve yeni iletişim kanallarını kullanarak sürdürülebilir tüketici davranışının bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmak,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sivil toplum kuruluşları, çevre koruma kuruluşları, iklim değişikliği, çevre dostu tüketim, tüketici davranışları, sürdürülebilirlik, algı yönetimi, çevre kuruluşlarında dijital ve geleneksel iletişim faaliyetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İklim değişikliğine tarihsel bir bakış
2Çevresel bozulma ve çevre koruma faaliyetlerinin önemi
3İnsan kaynaklı sorunlara insan kaynaklı çözümler üretme yolları
4Çevre korumada ve iklim değişikli ile mücadelede sivil toplumun önemi
5Çevre koruma kuruluşlarının karakteristik özellikleri ve misyonu
6Çevre koruma kuruluşlarının örgüt yapısı ve işleyişi
7Çevre koruma kuruluşlarında gönüllü ve bağışçı katılımı
8Vize Sınavı
9Çevre koruma kuruluşlarında pazarlama iletişimi ve iletişim planlama süreci
10Çevre dostu tüketici davranışı ve sürdürülebilirlik
11Çevre koruma kuruluşlarında hedef pazar seçimi
12Çevre koruma kuruluşlarında reklam ve kampanya yönetimi
13Çevre koruma kuruluşlarında geleneksel ve dijital medyanın kullanımı
14Çevre koruma kuruluşlarında bütünleşik pazarlama eylemleri ve etik
15Değerlendirme tartışmaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Lange, F., & Dewitte, S. (2019). Measuring pro-environmental behavior: Review and recommendations. Journal of Environmental Psychology, 63, 92-100. Farrow, K., Grolleau, G., & Ibanez, L. (2017). Social norms and pro-environmental behavior: A review of the evidence. Ecological Economics, 140, 1-13. Sawitri, D. R., Hadiyanto, H., & Hadi, S. P. (2015). Pro-environmental behavior from a socialcognitive theory perspective. Procedia Environmental Sciences, 23, 27-33. Evans, L., Maio, G. R., Corner, A., Hodgetts, C. J., Ahmed, S., & Hahn, U. (2013). Self-interest and pro-environmental behaviour. Nature Climate Change, 3(2), 122-125.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav135
Takım/Grup Çalışması125
Gözlem125
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma115
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Gözlem130
Final Sınavı için Bireysel Çalışma110
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım31442
Tartışma4416
Gözlem7535
Örnek Vaka İncelemesi7642
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15435313
ÖÇ24533445
ÖÇ32341454
ÖÇ43252455
ÖÇ55354535
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek