Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İD104 | Çevre Kirliliği | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersinin amacı, İklim Değişikliği ve Politikaları lisansüstü öğrencilerinin çevre ve çevre kirliliği konuları hakkında bilgi verilmesi. Bu sayede iklim değişikliğine sebep olan insan faaliyetlerinin daha iyi anlaşılması, alınacak tedbir ve politikalara altlık oluşturması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
İbrahim CENGİZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre ve çevre kirliliği ile ilgili genel tanımların öğrenilmesi | 2 | Ekolojik döngünün anlaşılması, çevresel kirlilik açısından önemi ve insan faaliyetlerinin bu döngüye etkileri | 3 | Çevre kirliliği ve iklim değişikliği ile ilgili temel bilgi edinilmesi, bunların azaltılması ve önlenmesi için güncel yaklaşımlar bilgi sahibi olunması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi. Günümüzde insanlığı tehdit eden çevresel problemlerin anlaşılması ve çözüm önerileri. Gelecekte bizleri bekleyen çevresel sorunların anlaşılması. Çevre ve insan etkileşimi, giderek insanlık aleyhine bozulan bu etkileşime neden olan insan faaliyetleri. Ekolojik döngüler. Su, hava ve toprak kirliliğinin nedenleri, sonuçları ve giderilmesi için güncel yaklaşımlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve insan etkileşimi | | | 2 | Çevre kirliliğine giriş. Temel terim ve tanımlamalar. | | | 3 | Çevre kirliliğine giriş. Temel terim ve tanımlamalar. | | | 4 | Ekolojik döngü | | | 5 | Su kirliliği nedenleri ve sonuçları | | | 6 | Çevre kirliliği çeşitleri | | | 7 | Su kirliliği nedenleri ve sonuçları | | | 8 | Hava kirliliği nedenleri ve sonuçlar. | | | 9 | Ara sınavı | | | 10 | Toprak kirliliği nedenleri ve sonuçları. | | | 11 | Atık Yönetimi | | | 12 | Çevre kirliliği azaltılması ve önlenmesi için güncel yaklaşımlar | | | 13 | Çevre kirliliği azaltılması ve önlenmesi için güncel yaklaşımlar | | | 14 | çevre kirliliği ve iklim değişikliği | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Samsunlu, A., & Üstün, G. E. (2018). Çevre Kirliliğinin Temelleri ve Kontrol Esasları. İstanbul: Birsen.
ÇINAR, Ö. (2013). Çevre Kirliliği ve Kontrolü 2. Basım, Ankara: Nobel Yayınları.
Görmez, K. (2015). Çevre Sorunları.(3. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Tartışma | 12 | 1 | 12 |
Makale Kritik Etme | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|