|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İD101Z | Bilimsel Araştırmalarda Yöntem ve Etik | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri bilimsel araştırma ve yayınlarda dikkat edilecek hususlar ve etik kuralları hakkında bilgilendirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Kübra ELMALI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanındaki yeni ve güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla oluşturarak ileri düzeyde araştırma yapabilir. | 2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak alanına özgün çalışma üretebilir | 3 | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda sunabilme | 4 | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilir | 5 | Araştırma projelerini yazabilir ve yürütücülüğünü gerçekleştirebilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları, bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış, bilim kurumlarının sorumlulukları, Bilim insanı, etik ve toplum, etik kurulu, bilim etiğinde temel ilkeler, araştırma projesi, araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına dönüştürülmesi, akademik etik,. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bilimsel araştırmanın doğası ve bilim insanlarının görev ve sorumlulukları | | | 2 | Bilimsel bilginin tanımı, bilimde etik dışı davranış | | | 3 | Bilimsel araştırmada yapılması gerekenler | | | 4 | Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler | | | 5 | Bilim insanı, etik ve bilim etiğinde temel ilkeler | | | 6 | Bilim kurumlarının sorumlulukları | | | 7 | Araştırmada varsayım ve tasarım | | | 8 | arasınav | | | 9 | Araştırma projesi, protokolü ve metodolojisi | | | 10 | Araştırma verilerinin arşivlenmesi, araştırma verilerinin analizi ve bilimsel bilginin yayına | | | 11 | Yazarların sıralaması, yöntemler, kaynak gösterme, bilimsel yayında teşekkür, Bilimsel çalışma yayınlanma metodu ve hakemlik | | | 12 | Disiplinsiz araştırma, yinelenen yayın, sahtecilik, saptırma, aldatmaca, aşırmacılık | | | 13 | Akademik etik, akademik yükseltilme, eğitimde sorunlar ve kopyacılık | | | 14 | final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilimsel Araştırma ve Etik, Ders Notları, Hasan YETİM, 2010. Honor in Science, C. L. Jackson, The Scientific Research Society, 2000. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar, TÜBİTAK Bilimler Akademisi Bilim Etiği Komitesi, 2002.
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Bruce L Berg, Howard Lune | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|