Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE132 | Hayat Bilgisi Dersinde Beceri Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
1. Öğrencilerin hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemini kavramalarını sağlama.
2. Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan becerileri kavramalarını ve analiz etmelerini sağlama.
3. Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımalarını analiz etmelerini ve değerlendirmelerini sağlama.
4. Öğrencilerin hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri sunmalarını sağlama |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemini kavrar.
2. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan becerileri kavrar ve analiz eder.
3. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımalarını analiz eder ve değerlendirir.
4. Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler sunar.
5. Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri sunar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1. Hafta: Becerinin tanımı, sınıflandırılması ve önemi.
2. Hafta: Beceri gelişimini etkileyen faktörler.
3. Hafta: Beceri yetersizliklerinin nedenleri ve türleri.
4. Hafta: Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemi.
5. Hafta: Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerileri tanıma.
6. Hafta: Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerilerin analizi.
7. Hafta: Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları
8. Hafta: ARA SINAV
9. Hafta: Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları
10. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler
11. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler
12. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
13. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
14. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Becerinin tanımı, sınıflandırılması ve önemi. | | | 2 | Beceri gelişimini etkileyen faktörler. | | | 3 | Beceri yetersizliklerinin nedenleri ve türleri. | | | 4 | Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemi. | | | 5 | Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerileri tanıma. | | | 6 | Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerilerin analizi. | | | 7 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları | | | 10 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler | | | 11 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler | | | 12 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri | | | 13 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri | | | 14 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri | | | 15 | Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Dilek, D. ve Öztürk, C. (Ed.). (2016). Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
2. Bilen, M. (Ed.). (2010). Öğretim, öğretme yöntemleri. Eğitimde ilke ve yöntemler. Ankara: Betik Kitap.
3. Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1999). Genel öğretim metotları öğretimde planlama uygulama. İstanbul: Beta Yayıncılık.
4. Kabapınar, Y. (2009). İlköğretimde Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık.
5. Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2022). Kuramdan uygulamaya hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınclık
6. Güven, S. ve Kaymakçı, S. (2016). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınclık |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Rapor Hazırlama | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 6 | 2 | 12 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 4 | 3 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|