BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE132Hayat Bilgisi Dersinde Beceri ÖğretimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
1. Öğrencilerin hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemini kavramalarını sağlama. 2. Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan becerileri kavramalarını ve analiz etmelerini sağlama. 3. Öğrencilerin Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımalarını analiz etmelerini ve değerlendirmelerini sağlama. 4. Öğrencilerin hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri sunmalarını sağlama
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI
Öğrenme Çıktıları
11. Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemini kavrar. 2. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında yer alan becerileri kavrar ve analiz eder. 3. Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımalarını analiz eder ve değerlendirir. 4. Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler sunar. 5. Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri sunar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1. Hafta: Becerinin tanımı, sınıflandırılması ve önemi. 2. Hafta: Beceri gelişimini etkileyen faktörler. 3. Hafta: Beceri yetersizliklerinin nedenleri ve türleri. 4. Hafta: Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemi. 5. Hafta: Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerileri tanıma. 6. Hafta: Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerilerin analizi. 7. Hafta: Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları 8. Hafta: ARA SINAV 9. Hafta: Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları 10. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler 11. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler 12. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri 13. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri 14. Hafta: Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Becerinin tanımı, sınıflandırılması ve önemi.
2Beceri gelişimini etkileyen faktörler.
3Beceri yetersizliklerinin nedenleri ve türleri.
4Hayat bilgisi dersinin beceri eğitimindeki yeri ve önemi.
5Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerileri tanıma.
6Hayat Bilgisi Öğretim Programında yer alan becerilerin analizi.
7Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları
8ARA SINAV
9Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programındaki becerilerin Hayat Bilgisi Ders Kitaplarına yansımaları
10Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler
11Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler
12Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
13Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
14Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri
15Hayat bilgisi dersinde beceri eğitimine yönelik öneriler ve etkinlik örnekleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Dilek, D. ve Öztürk, C. (Ed.). (2016). Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık. 2. Bilen, M. (Ed.). (2010). Öğretim, öğretme yöntemleri. Eğitimde ilke ve yöntemler. Ankara: Betik Kitap. 3. Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C. (1999). Genel öğretim metotları öğretimde planlama uygulama. İstanbul: Beta Yayıncılık. 4. Kabapınar, Y. (2009). İlköğretimde Hayat bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık. 5. Aktepe, V. ve Gündüz, M. (2022). Kuramdan uygulamaya hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınclık 6. Güven, S. ve Kaymakçı, S. (2016). Hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınclık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Rapor Hazırlama1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma6212
Soru-Yanıt14228
Makale Kritik Etme14342
Okuma14342
Ev Ödevi4312
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek