Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE130 | İlkokulda Doğa Eğitimi Uygulamaları | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çevremizde olup biten olayları anlamlandırabilmek için canlı ve cansız unsurları tanımaktır. Bireyler doğayı tanıyıp bildikçe farkındalık oluşturup korumacı tutum sergileyebilmektedirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. İlkokul seviyesinde, doğal ortamdaki canlı ve cansız unsurlar hakkında genel bilgi sahibi olabilecek. | 2 | 2. Doğa eğitimi uygulamalarındaki aşamaları ve tanımlamaları yapabilecek. | 3 | 3. Doğal ortamlardaki sadece görünen canlıları (makro) değil mikroskobik canlıları da fark edecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1. İlkokul seviyesinde, doğal ortamdaki canlı ve cansız unsurlar hakkında genel bilgi sahibi olabilecek.
2. Doğa eğitimi uygulamalarındaki aşamaları ve tanımlamaları yapabilecek.
3. Doğal ortamlardaki sadece görünen canlıları (makro) değil mikroskobik canlıları da fark edecek. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme. | | | 2 | Çevre eğitimi ve doğa eğitimi tanımlamaları ve aralarındaki farklılıklar | | | 3 | Doğa eğitiminin prensipleri, hayvan hakları, korunma tedbirleri ve handling (dokunma ve ele alma) faktörleri | | | 4 | Doğa eğitiminin prensipleri, hayvan hakları, korunma tedbirleri ve handling (dokunma ve ele alma) faktörleri | | | 5 | Okul dışı öğrenme ortamlarına genel bir bakış | | | 6 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için okul bahçeleri | | | 7 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için okul bahçeleri | | | 8 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için botanik bahçeleri | | | 9 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için botanik bahçeleri | | | 10 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için hayvanat bahçeleri | | | 11 | Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için hayvanat bahçeleri | | | 12 | Doğa eğitiminde ötrifikasyon temelli mikroskobik incelemeler | | | 13 | Doğa eğitiminde ötrifikasyon temelli mikroskobik incelemeler | | | 14 | Kirlilik etkenli polen bozulmaları için mikroskobik incelemeler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kartal, E., Yılmaz, A. (2023). Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
2. Uzunöz, A., Şeyihoğlu, A., Akbaş, Y., & Gençtürk, E. (Eds.). (2012). Doğa eğitimi: Ders dışı öğretim faaliyetlerine örnek. Anı Yayıncılık.
3. Erkan, Y. (1978). Kayaç oluşturan önemli minerallerin mikroskopta incelenmeleri. HÜ Yayınları, Ankara, 497. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Laboratuvar | 1 | 25 | Alan Gezisi | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Rapor | 1 | 25 | Rapor Sunma | 1 | 25 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 2 | 40 | 80 |
Alan Gezisi | 1 | 15 | 15 |
Bireysel Çalışma | 2 | 30 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|