BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE130İlkokulda Doğa Eğitimi UygulamalarıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Çevremizde olup biten olayları anlamlandırabilmek için canlı ve cansız unsurları tanımaktır. Bireyler doğayı tanıyıp bildikçe farkındalık oluşturup korumacı tutum sergileyebilmektedirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman SEFALI
Öğrenme Çıktıları
11. İlkokul seviyesinde, doğal ortamdaki canlı ve cansız unsurlar hakkında genel bilgi sahibi olabilecek.
22. Doğa eğitimi uygulamalarındaki aşamaları ve tanımlamaları yapabilecek.
33. Doğal ortamlardaki sadece görünen canlıları (makro) değil mikroskobik canlıları da fark edecek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1. İlkokul seviyesinde, doğal ortamdaki canlı ve cansız unsurlar hakkında genel bilgi sahibi olabilecek. 2. Doğa eğitimi uygulamalarındaki aşamaları ve tanımlamaları yapabilecek. 3. Doğal ortamlardaki sadece görünen canlıları (makro) değil mikroskobik canlıları da fark edecek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme.
2Çevre eğitimi ve doğa eğitimi tanımlamaları ve aralarındaki farklılıklar
3Doğa eğitiminin prensipleri, hayvan hakları, korunma tedbirleri ve handling (dokunma ve ele alma) faktörleri
4Doğa eğitiminin prensipleri, hayvan hakları, korunma tedbirleri ve handling (dokunma ve ele alma) faktörleri
5Okul dışı öğrenme ortamlarına genel bir bakış
6Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için okul bahçeleri
7Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için okul bahçeleri
8Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için botanik bahçeleri
9Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için botanik bahçeleri
10Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için hayvanat bahçeleri
11Okul dışı öğrenme ortamlarında doğa eğitimi uygulamaları için hayvanat bahçeleri
12Doğa eğitiminde ötrifikasyon temelli mikroskobik incelemeler
13Doğa eğitiminde ötrifikasyon temelli mikroskobik incelemeler
14Kirlilik etkenli polen bozulmaları için mikroskobik incelemeler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kartal, E., Yılmaz, A. (2023). Çevre Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. 2. Uzunöz, A., Şeyihoğlu, A., Akbaş, Y., & Gençtürk, E. (Eds.). (2012). Doğa eğitimi: Ders dışı öğretim faaliyetlerine örnek. Anı Yayıncılık. 3. Erkan, Y. (1978). Kayaç oluşturan önemli minerallerin mikroskopta incelenmeleri. HÜ Yayınları, Ankara, 497.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Laboratuvar125
Alan Gezisi125
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı150
Rapor125
Rapor Sunma125
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Laboratuvar11010
Gözlem24080
Alan Gezisi11515
Bireysel Çalışma23060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek