Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE128Z | İlkokul Eğitiminde Nicel Araştırmalar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı sınıf eğitimi programında lisansüstü eğitim alan adaylara nicel araştırmalar hakkında bilgi kazandırmak ve onları kendi tezleri için nicel araştırma tasarlayıp raporlayabilecek beceri seviyesine ulaştırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Nicel araştırma yöntemlerini bilir | 2 | Örneklem seçimini yapar | 3 | Nicel veri toplama araçlarını tanır ve kullanır | 4 | Nicel veri analizini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Nicel araştırmanın dayandığı paradigma ve özellikleri
Nicel araştırma desenleri, deneysel ve deneysel olmayan desenlerin temel özellikleri
Deneysel desende var olan temel yöntemler ve özellikleri
Deneysel olmayan desende var olan yöntemler ve özellikleri
Nicel araştırmalarda örneklem ve evren
Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve özellikleri
Nicel araştırma bulgularının analizi
Nicel araştırma bulgularının yorumlanması ve raporlanması
Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik
Nicel araştırmalarda yasal izinler ve etik |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Nicel araştırmanın dayandığı temel felsefe,
Nicel araştırma raporlarını inceleme | | | 3 | Nicel araştırma türleri
Betimsel Araştırma
Tarama Araştırması | | | 4 | Korelasyonel Araştırmalar | | | 5 | Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları | | | 6 | Deneysel Araştırmalar | | | 7 | Meta-Analiz | | | 8 | Ara Sınavlar | | | 9 | Nicel araştırmalarda örneklem seçimi | | | 10 | Nicel araştırma problemi ve hipotezlerinin oluşturulması | | | 11 | Nicel veri toplama yöntemlerini bilir.
Veri toplama araçlarının özelliklerini inceler. | | | 12 | Nicel ölçümler için madde analizleri ve güvenirlik analizi yapar. | | | 13 | Nicel araştırmaları raporlar. | | | 14 | Dersin genel değerlendirmesi | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). London: McGraw Hill.
McMillan, J. & Schumacher, S. (2014). Research in education: Evidence-based inquiry (7. b.). Essex: Pearson.
Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Yazarın kendi yayını |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 17 | 34 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|