BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE128Zİlkokul Eğitiminde Nicel AraştırmalarSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf eğitimi programında lisansüstü eğitim alan adaylara nicel araştırmalar hakkında bilgi kazandırmak ve onları kendi tezleri için nicel araştırma tasarlayıp raporlayabilecek beceri seviyesine ulaştırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Nicel araştırma yöntemlerini bilir
2Örneklem seçimini yapar
3Nicel veri toplama araçlarını tanır ve kullanır
4Nicel veri analizini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nicel araştırmanın dayandığı paradigma ve özellikleri Nicel araştırma desenleri, deneysel ve deneysel olmayan desenlerin temel özellikleri Deneysel desende var olan temel yöntemler ve özellikleri Deneysel olmayan desende var olan yöntemler ve özellikleri Nicel araştırmalarda örneklem ve evren Nicel araştırmalarda veri toplama araçları ve özellikleri Nicel araştırma bulgularının analizi Nicel araştırma bulgularının yorumlanması ve raporlanması Nicel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik Nicel araştırmalarda yasal izinler ve etik
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Nicel araştırmanın dayandığı temel felsefe, Nicel araştırma raporlarını inceleme
3Nicel araştırma türleri Betimsel Araştırma Tarama Araştırması
4Korelasyonel Araştırmalar
5Nedensel Karşılaştırma Araştırmaları
6Deneysel Araştırmalar
7Meta-Analiz
8Ara Sınavlar
9Nicel araştırmalarda örneklem seçimi
10Nicel araştırma problemi ve hipotezlerinin oluşturulması
11Nicel veri toplama yöntemlerini bilir. Veri toplama araçlarının özelliklerini inceler.
12Nicel ölçümler için madde analizleri ve güvenirlik analizi yapar.
13Nicel araştırmaları raporlar.
14Dersin genel değerlendirmesi
15Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8. b.). London: McGraw Hill. McMillan, J. & Schumacher, S. (2014). Research in education: Evidence-based inquiry (7. b.). Essex: Pearson. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Yazarın kendi yayını
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21734
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma20120
Okuma14342
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek