Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE104 | Dezavantajlı İlkokul Öğrencilerine Okuma Yazma Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı dezavantajlı ilkokul öğrencilerine okuma ve yazma öğretiminde yaşadıkları sorunların tespiti, öğretimsel müdahaleler konusuna ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Hülya KODAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dezavantajlı öğrencilerin yaşadıkları temel sorunları bilir. | 2 | Dezavantajlı öğrencilere okuma ve yazmanın öğretimine ilişkin yöntem ve stratejileri bilir. | 3 | Dezavantajlı öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin nasıl değerlendirileceğini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dezavantajlı öğrencilerin yaşadıkları temel sorunları bilir. Dezavantajlı öğrencilere okuma ve yazmanın öğretimine ilişkin yöntem ve stratejileri bilir.
Dezavantajlı öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin nasıl değerlendirileceğini bilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacının anlatımı | | | 2 | Okuma ve yazmada beynin önemini ve etkin kullanımı | | | 3 | Beyin rahatsızlıkları | | | 4 | Öğrenme Güçlükleri | | | 5 | Dezavantajlı Öğrencilere İlişkin İnançlar ve Biliş | | | 6 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar | | | 7 | Okuma güçlükleri, Okuma güçlüklerinin tespiti ve müdahale yöntemleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Okuma güçlükleri, Okuma güçlüklerinin tespiti ve müdahale yöntemleri | | | 10 | Yazma güçlükleri, Yazma güçlüğüne ilişkin öğretim yöntemleri | | | 11 | Yazma güçlükleri, Yazma güçlüğüne ilişkin öğretim yöntemleri | | | 12 | Dezavantajlı çocuklarda teknoloji kullanımı | | | 13 | Dezavantajlı çocuklarda teknoloji kullanımı | | | 14 | Dezavantajlı çocukların değerlendirilmesi | | | 15 | Dezavantajlı çocukların değerlendirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties.
• Bruning, R. H., Schraw, G. J. & Norby, M. M. (2014). Bilişsel Psikoloji ve Öğretim . Nobel.
• Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 |
Okuma | 1 | 42 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|