BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE104Dezavantajlı İlkokul Öğrencilerine Okuma Yazma ÖğretimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı dezavantajlı ilkokul öğrencilerine okuma ve yazma öğretiminde yaşadıkları sorunların tespiti, öğretimsel müdahaleler konusuna ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hülya KODAN
Öğrenme Çıktıları
1Dezavantajlı öğrencilerin yaşadıkları temel sorunları bilir.
2Dezavantajlı öğrencilere okuma ve yazmanın öğretimine ilişkin yöntem ve stratejileri bilir.
3Dezavantajlı öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin nasıl değerlendirileceğini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dezavantajlı öğrencilerin yaşadıkları temel sorunları bilir. Dezavantajlı öğrencilere okuma ve yazmanın öğretimine ilişkin yöntem ve stratejileri bilir. Dezavantajlı öğrencilerin okuma ve yazma becerilerinin nasıl değerlendirileceğini bilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının anlatımı
2Okuma ve yazmada beynin önemini ve etkin kullanımı
3Beyin rahatsızlıkları
4Öğrenme Güçlükleri
5Dezavantajlı Öğrencilere İlişkin İnançlar ve Biliş
6Öğrenme güçlüğü olan çocukların yaşadıkları temel sorunlar
7Okuma güçlükleri, Okuma güçlüklerinin tespiti ve müdahale yöntemleri
8Ara Sınav
9Okuma güçlükleri, Okuma güçlüklerinin tespiti ve müdahale yöntemleri
10Yazma güçlükleri, Yazma güçlüğüne ilişkin öğretim yöntemleri
11Yazma güçlükleri, Yazma güçlüğüne ilişkin öğretim yöntemleri
12Dezavantajlı çocuklarda teknoloji kullanımı
13Dezavantajlı çocuklarda teknoloji kullanımı
14Dezavantajlı çocukların değerlendirilmesi
15Dezavantajlı çocukların değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties. • Bruning, R. H., Schraw, G. J. & Norby, M. M. (2014). Bilişsel Psikoloji ve Öğretim . Nobel. • Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Uygulama/Pratik13030
Rapor Sunma122
Proje Hazırlama14242
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14242
Okuma14242
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek