BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE113Öğretmenlik Mesleki Yeterlilikleri ve EtikSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste; öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri ve özelde sınıf öğretmenliği mesleki yeterlikleri ile birlikte öğretmenlik etiği konuları ele alınacaktır. Bunun yanı sıra temel eğitim öğretmeninin özellikleri, temel eğitim süreci, istihdam süreci, temel eğitim öğretmeni iş yükü ve karar verme yetkisi, temel eğitim öğretmenlerinin profesyonel gelişimi, özlük hakları, ilkokul öğretmenlerinin değerlendirilmesi, temel eğitim öğretmenlerinin statü ve itibarı, temel eğitim öğretmenlerinden beklentiler, öğretmenlerin hizmet içinde desteklenmesi ve motive edilmesi, Temel eğitim öğrencilerinin düzeyine inebilme, ihtiyaçlarını tanıyabilme, okul, aile, öğrenci ve öğretmen ilişkileri vb. konulara değinilecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Sinan ARI
Öğrenme Çıktıları
11. Öğretmenlik mesleğinin ve sınıf öğretmenliğinin temellerini tartışır. 2. Öğretmenlik mesleği ve sınıf öğretmenliği mesleki yeterlikleri hakkında farkındalık sahibi olur. 3. Meslek yaşamında etik değerler ve ilkeler çerçevesinde hareket eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1. Hafta: Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı 2. Hafta: Öğretmenlik mesleği ve sınıf öğretmenliği 3. Hafta: Türk eğitim tarihinde sınıf öğretmeni eğitimi 4. Hafta: Günümüzde sınıf öğretmeni eğitimi 5. Hafta: Türkiye’de öğretmenlik mesleki yeterlikleri 6. Hafta: Gelişmiş ülkelerde öğretmenlik mesleki yeterlikleri 7. Hafta: Sınıf öğretmenliği özel alan yeterlikleri 8. Hafta: Öğretmenlik mesleki değeri ve mesleki gelişim 9. Hafta: Sınıf öğretmenliği mesleki değeri ve mesleki gelişimi 10. Hafta: 21. yy. becerileri kapsamında öğretmen yeterlikleri 11. Hafta: 21. yy. becerileri kapsamında sınıf öğretmenliği yeterlikleri 12. Hafta: Etik bilinci 13. Hafta: Öğretmenlik mesleğinde etik ilkeler ve değerler 14. Hafta: Karşılaşılabilecek sorunlar karşısında etik çerçevede hareket edebilme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2Öğretmenlik mesleği ve sınıf öğretmenliği
3Türk eğitim tarihinde sınıf öğretmeni eğitimi
4Günümüzde sınıf öğretmeni eğitimi
5Türkiye’de öğretmenlik mesleki yeterlikleri
6Gelişmiş ülkelerde öğretmenlik mesleki yeterlikleri
7Sınıf öğretmenliği özel alan yeterlikleri
8ARA SINAV
9Öğretmenlik mesleki değeri ve mesleki gelişim
10Sınıf öğretmenliği mesleki değeri ve mesleki gelişimi
1121. yy. becerileri kapsamında öğretmen yeterlikleri
1221. yy. becerileri kapsamında sınıf öğretmenliği yeterlikleri
13Etik bilinci
14Öğretmenlik mesleğinde etik ilkeler ve değerler
15Karşılaşılabilecek sorunlar karşısında etik çerçevede hareket edebilme. FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akyüz, Y. (1999). Türk eğitim tarihi başlangıçtan 1999’a (7). İstanbul: Alfa Yay. 2. Cüceloğlu, D. (2018). Öğretmenim bir bakar mısın? Öğretmen’in gücü üzerine. İstanbul: Final Kültür Sanat Yayınları. 3. Dewey, J.(2019). Okul ve toplum (6.baskı). (Çev.: H.A. Başman). Ankara: Pegem Akademi Yayınevi. 4. Erdoğan, İ. (2005). Çağdaş eğitim sistemleri. (6. Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık. 5. Küçükahmet, L. (1993). Öğretmen yetiştirme (Programları ve uygulamaları), Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası. 6. MEB, (2006). Temel Eğitime Destek Projesi “Öğretmen Eğitimi Bileşeni” Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Ankara 7. MEB, (2008), Öğretmenlik Yeterlikleri, Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. Ankara: Devlet Kitapları. 8. MEB, (2008), Öğretmenlik Yeterlikleri, Öğretmenlik Mesleği Genel ve Özel Alan Yeterlikleri. Ankara: Devlet Kitapları. 9. Öztürk, C. (2005). Türkiye’de dünden bugüne öğretmen yetiştiren kurumlar. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. 10. Reagan, T. (2019). Öğretmenliğin Mesleki Satüsü. (Çev. B. Söylemez). H. Ünder (Ed.) Eğitim felsefesi kılavuzu içinde (s. 205-219). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 11. Tonguç, İ. H. (1947). Eğitim yoluyla canlandırılacak köy. İstanbul: Remzi Kitapevi. 12. Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim "Dünya ülkelerinden örneklerle". Adana: Baki Kitapevi. 13. YÖK. (1998a). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara: Mart. 14. YÖK. (2007). Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri (1982-2007). Ankara: Temmuz.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı122
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
Makale Kritik Etme14342
Okuma14342
Rapor5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek