|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE120 | Matematik Öğrenme Güçlükleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin iki amacı bulunmaktadır. İlk amacı lisansüstü öğrencilere matematik öğrenme güçlüğünün öğrenme güçlüğü içerisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi aktarmaktır. İkinci amacı ise, matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri, tanılanması, değerlendirilmesi ve öğrencilere matematik öğretimi hususunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Tunahan Filiz | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenme güçlüğünün tanımını, özelliklerini, yaygınlığını ve öğrencilerin nasıl tanılandığını ve değerlendirildiğini bilir. | 2 | Matematik öğrenme güçlüğünün tanımını, özelliklerini ve öğrencilerin nasıl tanılandığını ve değerlendirildiğini bilir. | 3 | Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere matematik öğretiminde yaygın kullanılan yöntem ve yaklaşımların neler olduğunu bilir. | 4 | Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere sayı ve dört işlemi öğretiminde karşılaşılan zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesi için nasıl bir öğretim yapılması gerektiğini bilir. | 5 | Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere problem çözme, geometri ve ölçme öğretiminde karşılaşılan zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesi için nasıl bir öğretim yapılması gerektiğini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bu dersi alan bir öğrenci, matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin temel matematik konularında yaşamış oldukları zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesine yönelik ne tür bir eğitim yapması gerektiğini deneyimleyecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar | | | 2 | Öğrenme güçlüğünün tanımı, türleri, özellikleri, nedenleri ve yaygınlığı | | | 3 | Matematik öğrenme güçlüğünün tanımı ve matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri | | | 4 | Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi | | | 5 | Matematik öğrenme güçlüğü riski olan öğrenciler ve özellikleri | | | 6 | Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve stratejiler | | | 7 | Sayı öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Toplama işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 10 | Çıkarma işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 11 | Çarpma işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 12 | Bölme işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 13 | Problem çözme öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 14 | Geometri öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | | 15 | Ölçme öğretimi ve karşılaşılan zorluklar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (6. bs.). (H. Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Pearson
Witzel, B.S. & Little, M. E. (2016). Zorlanan çocuklar için ilköğretim matematik öğretimi
Haylock, D., & Cockburn, A. (2013). Understanding mathematics for young children (4th ed.). Sage.
Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Pegem.
Kurnaz, A. & Sarı, H. (2020). Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve eğitimleri. Ankara: Pegem Akademi.
Mutlu, Y., Olkun, S., Akgün, L., & Sarı, H. (2020). Diskalkuli: Matematik öğrenme güçlüğü tanımı, özellikleri, yaygınlığı, nedenleri ve tanılanması. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kelly, K. (2021). Diskalkuli olan öğrencilerin tanılanması, değerlendirilmesi ve desteklenmesi (Y. Mutlu & S. Olkun, Çev.). Ankara: Vizetek Yayıncılık. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Uygulama/Pratik | 5 | 2 | 10 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 | Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|