BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE120Matematik Öğrenme GüçlükleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin iki amacı bulunmaktadır. İlk amacı lisansüstü öğrencilere matematik öğrenme güçlüğünün öğrenme güçlüğü içerisindeki yeri ve önemi hakkında bilgi aktarmaktır. İkinci amacı ise, matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri, tanılanması, değerlendirilmesi ve öğrencilere matematik öğretimi hususunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Tunahan Filiz
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenme güçlüğünün tanımını, özelliklerini, yaygınlığını ve öğrencilerin nasıl tanılandığını ve değerlendirildiğini bilir.
2Matematik öğrenme güçlüğünün tanımını, özelliklerini ve öğrencilerin nasıl tanılandığını ve değerlendirildiğini bilir.
3Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere matematik öğretiminde yaygın kullanılan yöntem ve yaklaşımların neler olduğunu bilir.
4Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere sayı ve dört işlemi öğretiminde karşılaşılan zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesi için nasıl bir öğretim yapılması gerektiğini bilir.
5Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere problem çözme, geometri ve ölçme öğretiminde karşılaşılan zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesi için nasıl bir öğretim yapılması gerektiğini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersi alan bir öğrenci, matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin temel matematik konularında yaşamış oldukları zorlukların neler olduğunu ve bu zorlukların giderilmesine yönelik ne tür bir eğitim yapması gerektiğini deneyimleyecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2Öğrenme güçlüğünün tanımı, türleri, özellikleri, nedenleri ve yaygınlığı
3Matematik öğrenme güçlüğünün tanımı ve matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin özellikleri
4Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi
5Matematik öğrenme güçlüğü riski olan öğrenciler ve özellikleri
6Matematik öğrenme güçlüğü olan öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve stratejiler
7Sayı öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
8Ara Sınav
9Toplama işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
10Çıkarma işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
11Çarpma işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
12Bölme işlemi öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
13Problem çözme öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
14Geometri öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
15Ölçme öğretimi ve karşılaşılan zorluklar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bender, W. N. (2016). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri (6. bs.). (H. Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Pearson Witzel, B.S. & Little, M. E. (2016). Zorlanan çocuklar için ilköğretim matematik öğretimi Haylock, D., & Cockburn, A. (2013). Understanding mathematics for young children (4th ed.). Sage. Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Pegem. Kurnaz, A. & Sarı, H. (2020). Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve eğitimleri. Ankara: Pegem Akademi. Mutlu, Y., Olkun, S., Akgün, L., & Sarı, H. (2020). Diskalkuli: Matematik öğrenme güçlüğü tanımı, özellikleri, yaygınlığı, nedenleri ve tanılanması. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. Kelly, K. (2021). Diskalkuli olan öğrencilerin tanılanması, değerlendirilmesi ve desteklenmesi (Y. Mutlu & S. Olkun, Çev.). Ankara: Vizetek Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik5210
Tartışma14228
Beyin Fırtınası14228
Makale Kritik Etme14228
Bireysel Çalışma14228
Okuma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek