|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SIE109 | Fen Eğitiminde 21. Yüzyıl Becerileri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bilim ve teknolojinin gün geçtikçe hızla değiştiği günümüz dünyasında, bu gelişime uyum sağlayabilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesi giderek önemli olmaktadır. 21. yüzyıl becerileri bireyin bilim ve teknolojinin ilerlediği günümüzde, başarılı olabilmeleri için sahip olması gereken üst düzey düşünme yeteneği, öğrenme yeteneği ve kapsamlı duyuşsal özellikleri kapsamaktadır. Ders kapsamında bu becerilerin öğretimi ve ilkokul öğretim programlarındaki durumu incelenecektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI | Öğrenme Çıktıları | 1 | 21. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerileri Sınıflandırabilme | 2 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözmeyi ifade edebilme | 3 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik becerilerini ifade edebilme | 4 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim becerilerini açıklayabilme | 5 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı becerilerini açıklayabilme | 6 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı becerilerini kavrayabilme | 7 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı becerilerini ifade edebilme | 8 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim, Esneklik ve Uyum, Liderlik ve Sorumluluk, Verimlilik ve Hesap Verebilirlik, Sosyal ve Kültürler Arası Becerileri ifade edebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme. 21. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerilerin Sınıflandırılması. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Verimlilik ve Hesap Verebilirlik. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürler Arası Beceriler. İlkokul öğretim programlarında 21.Yy Becerilerinin İncelenmesi, öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler açısından becerilerin kazandırılmasının önemi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme. | | | 2 | 21. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerilerin Sınıflandırılması | | | 3 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme | | | 4 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik | | | 5 | Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim | | | 6 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı | | | 7 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı | | | 10 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim | | | 11 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum | | | 12 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk | | | 13 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Verimlilik ve Hesap Verebilirlik | | | 14 | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürler Arası Beceriler | | | 15 | İlkokul öğretim programlarında 21.Yy Becerilerinin İncelenmesi, öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler açısından becerilerin kazandırılmasının önemi | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Belet Boyacı, Ş.D. ve Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/736526
2. Bektaş, M., Sellum, F. S. ve Polat, D. (2019). An examination of 2018 life study lesson curriculum in terms of 21st century learning and innovation skills. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 129-147. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/713068
3. Millî Eğitim Bakanlığı (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
4. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). MEB Öğretim Programları. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
5. Wrahatnolo, T., Munoto (2018). 21st centuries skill implication on educational system. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 296(1), 1-7
6. Trilling, B., and Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons.
7. Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Analiz
8. Aufderheide, P. (1993). Media Literacy: A report of the national leadership conference on media literacy. Washington, DC: Aspen Institute.
9. Partnership for 21st Century Skills P21 (2019a) Framework for 21st century learning. https://www.battelleforkids.org/networks/p21 adresinden 19.02.2020 tarihinde erişilmiştir.
10. Partnership for 21st Century Learning P21 (2019b). Framework for 21st century learning definitions. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf
11. The North Central Regional Educational Laboratory –NCREL (2003). Engauge 21st century skills: For 21st century learners. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 14 | 14 | Tartışma | 1 | 20 | 20 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 20 | 20 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 | Makale Yazma | 1 | 20 | 20 | Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Okuma | 1 | 20 | 20 | Rapor | 1 | 15 | 15 | Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|