BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SIE109Fen Eğitiminde 21. Yüzyıl BecerileriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bilim ve teknolojinin gün geçtikçe hızla değiştiği günümüz dünyasında, bu gelişime uyum sağlayabilen, 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesi giderek önemli olmaktadır. 21. yüzyıl becerileri bireyin bilim ve teknolojinin ilerlediği günümüzde, başarılı olabilmeleri için sahip olması gereken üst düzey düşünme yeteneği, öğrenme yeteneği ve kapsamlı duyuşsal özellikleri kapsamaktadır. Ders kapsamında bu becerilerin öğretimi ve ilkokul öğretim programlarındaki durumu incelenecektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
Öğrenme Çıktıları
121. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerileri Sınıflandırabilme
2Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözmeyi ifade edebilme
3Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik becerilerini ifade edebilme
4Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim becerilerini açıklayabilme
5Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı becerilerini açıklayabilme
6Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı becerilerini kavrayabilme
7Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı becerilerini ifade edebilme
8Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim, Esneklik ve Uyum, Liderlik ve Sorumluluk, Verimlilik ve Hesap Verebilirlik, Sosyal ve Kültürler Arası Becerileri ifade edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme. 21. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerilerin Sınıflandırılması. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik. Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı. Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Verimlilik ve Hesap Verebilirlik. Yaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürler Arası Beceriler. İlkokul öğretim programlarında 21.Yy Becerilerinin İncelenmesi, öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler açısından becerilerin kazandırılmasının önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği, kaynaklar ve işleniş hakkında bilgilendirme.
221. Yy.’da Eğitim, Eğitimciler ve Becerilerin Sınıflandırılması
3Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
4Öğrenme ve Yenilik Becerileri: Yaratıcılık ve Yenilik
5Öğrenme ve Yenilik Becerileri: İş birliği ve İletişim
6Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Medya Okuryazarlığı
7Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi Okuryazarlığı
8Ara sınav
9Bilgi-Medya-Teknoloji Becerileri: Bilgi, İletişim ve Teknoloji Okuryazarlığı
10Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim
11Yaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum
12Yaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk
13Yaşam ve Kariyer Becerileri: Verimlilik ve Hesap Verebilirlik
14Yaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürler Arası Beceriler
15İlkokul öğretim programlarında 21.Yy Becerilerinin İncelenmesi, öğretmen, öğretmen adayları ve öğrenciler açısından becerilerin kazandırılmasının önemi
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Belet Boyacı, Ş.D. ve Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2), 708-738. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/736526 2. Bektaş, M., Sellum, F. S. ve Polat, D. (2019). An examination of 2018 life study lesson curriculum in terms of 21st century learning and innovation skills. Sakarya University Journal of Education, 9(1), 129-147. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/713068 3. Millî Eğitim Bakanlığı (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Millî Eğitim Basımevi. 4. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). MEB Öğretim Programları. Ankara: Millî Eğitim Basımevi. 5. Wrahatnolo, T., Munoto (2018). 21st centuries skill implication on educational system. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 296(1), 1-7 6. Trilling, B., and Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. John Wiley & Sons. 7. Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl Becerileri Odağında Türkiye’nin Eğitim Politikaları. İstanbul: Seta Analiz 8. Aufderheide, P. (1993). Media Literacy: A report of the national leadership conference on media literacy. Washington, DC: Aspen Institute. 9. Partnership for 21st Century Skills P21 (2019a) Framework for 21st century learning. https://www.battelleforkids.org/networks/p21 adresinden 19.02.2020 tarihinde erişilmiştir. 10. Partnership for 21st Century Learning P21 (2019b). Framework for 21st century learning definitions. http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf 11. The North Central Regional Educational Laboratory –NCREL (2003). Engauge 21st century skills: For 21st century learners. https://www.cwasd.k12.wi.us/highschl/newsfile1062_1.pdf
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım11414
Tartışma12020
Takım/Grup Çalışması12020
Rapor Hazırlama12020
Makale Yazma12020
Makale Kritik Etme12020
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma12020
Rapor11515
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
ÖÇ8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek