Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YT114Y | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Söz Varlığı | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı dil olarak Türkçe sözcük öğretimi ve tekniklerini tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Aslı MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime öğretiminin yerini ve tekniklerini tanır. | 2 | Geleneksel kelime öğretim yöntemi (sözlük kullanımı) ile çağdaş yöntemleri karşılaştırır. | 3 | Söz varlığının iletişim becerilerine katkısını kavrar. | 4 | Yabancılara Türkçe öğretiminde kelime öğretiminin hedef ve uygulamalarını tanır. | 5 | Kelime öğretiminde kullanılacak etkinliklerini tanır ve bu tür etkinlikler hazırlamayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
... |
Dersin İçeriği |
Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, kalıplaşmış sözler), alıcı ve üretici söz varlığı; kelime sıklığı ve yaygınlığı; kelime öğrenme stratejileri; kelime öğretim teknikleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dilin yapısal özellikleri. | | | 2 | Dilin yapısını oluşturan birimler(ses, hece, kelime, cümle, anlam). | | | 3 | Ses ve hece kavramı. | | | 4 | Kelime ve söz varlığı kavramları. | | | 5 | Söz varlığı unsurları (kelime hazinesi/temel kelimeler, deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler kalıplaşmış sözler). | | | 6 | Yabancı dil öğretiminde alıcı ve üretici söz varlığı. | | | 7 | Kelime öğrenme stratejileri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Geleneksel kelime öğretim yöntemi ve çağdaş kelime öğretim yöntemleri. | | | 10 | Kelime öğretim tekniklerinin yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılması. | | | 11 | Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması. | | | 12 | Kelime öğretiminde kullanılan etkinliklerin tanıtılması. Etkinlik hazırlama ve uygulama çalışmalarının yapılması. | | | 13 | Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin örneklendirilmesi | | | 14 | Kelime öğretiminde kullanılan yöntemlerin örneklendirilmesi. | | | 15 | Genel tekrar. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter Yay..
Ergin, M. (2000). Türk Dil Bilgisi. Ankara: Bayrak Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 9 | 81 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 7 | 3 | 21 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|