BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YT105YYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Coğrafi ve Kültürel FarklılıklarSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde coğrafya ve kültürün Türkçe öğretimine etkisini somut örneklerle kavramak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde farklı kültür ve coğrafyaların Türkçe öğretimine etkisini kavrar.
2Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kaynak kültür, dil ve coğrafyanın etkilerini belirler.
3Yabancı dil öğretiminde ana dilin, kültürün ve coğrafyanın önemini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok.
Dersin İçeriği
Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar. Türkçe öğretilen kültürel çevreler. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ana dili ve kültürün etkisi. Türkçe öğretilen ülkelerin Türkçe öğretimine etkisi. Alanyazında konuyla ilgili yapılan çalışmaların analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yabancı dil öğretiminin temel kavramları
2Yabancı dil öğretiminde çevresel unsurlar
3Yabancı dil öğretiminde ana dilin etkisi
4Yabancı dil öğretiminde kültürün etkisi
5Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar
6Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar
7Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel topluluk ve ortamlar
8Ara Sınav
9Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel çevreler ve Türkçe öğretimine etkisi
10Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel çevreler ve Türkçe öğretimine etkisi
11Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen ülkelerde kaynak dil ve coğrafyanın Türkçe öğretimine etkileri
12Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen ülkelerde kaynak dil ve coğrafyanın Türkçe öğretimine etkileri
13Akademik çalışmalarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimini coğrafi ve kültürel yönden etkileyen unsurlar
14Akademik çalışmalarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimini coğrafi ve kültürel yönden etkileyen unsurlar
15Tespitler ve genel değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çangal, Ö. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil İhtiyaç Analizi: Bosna-Hersek Örneği (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Demir, A. (2010). Yabancılara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşımdan Hareketle Metinlerin İncelenmesinde Dikkat Edilecek Noktalar, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. Demirezen, N. (2000). 20. Yüzyılda Fransızlara Türkçe Öğretmek Üzere Yapılan Çalışmaların Bir Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara. İnan, K. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen İranlıların Yazılı Anlatımları Üzerine Bir İnceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok.
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım15050
Tartışma11010
Soru-Yanıt11010
Alan Çalışması12020
Beyin Fırtınası12020
Makale Kritik Etme12020
Bireysel Çalışma12020
Okuma12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ11333521
ÖÇ21333521
ÖÇ31434521
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek