Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YT113 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Coğrafi ve Kültürel Farklılıklar | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde coğrafya ve kültürün Türkçe öğretimine etkisini somut örneklerle kavramak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde farklı kültür ve coğrafyaların Türkçe öğretimine etkisini kavrar. | 2 | Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kaynak kültür, dil ve coğrafyanın etkilerini belirler. | 3 | Yabancı dil öğretiminde ana dilin, kültürün ve coğrafyanın önemini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok. |
Dersin İçeriği |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar. Türkçe öğretilen kültürel çevreler. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ana dili ve kültürün etkisi. Türkçe öğretilen ülkelerin Türkçe öğretimine etkisi. Alanyazında konuyla ilgili yapılan çalışmaların analizi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yabancı dil öğretiminin temel kavramları | | | 2 | Yabancı dil öğretiminde çevresel unsurlar | | | 3 | Yabancı dil öğretiminde ana dilin etkisi | | | 4 | Yabancı dil öğretiminde kültürün etkisi | | | 5 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar | | | 6 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen coğrafyalar | | | 7 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel topluluk ve ortamlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel çevreler ve Türkçe öğretimine etkisi | | | 10 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen kültürel çevreler ve Türkçe öğretimine etkisi | | | 11 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen ülkelerde kaynak dil ve coğrafyanın Türkçe öğretimine etkileri | | | 12 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretilen ülkelerde kaynak dil ve coğrafyanın Türkçe öğretimine etkileri | | | 13 | Akademik çalışmalarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimini coğrafi ve kültürel yönden etkileyen unsurlar | | | 14 | Akademik çalışmalarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretimini coğrafi ve kültürel yönden etkileyen unsurlar | | | 15 | Tespitler ve genel değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çangal, Ö. (2013). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Dil İhtiyaç Analizi: Bosna-Hersek Örneği
(Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü.
Demir, A. (2010). Yabancılara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşımdan Hareketle
Metinlerin İncelenmesinde Dikkat Edilecek Noktalar, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
Demirezen, N. (2000). 20. Yüzyılda Fransızlara Türkçe Öğretmek Üzere Yapılan Çalışmaların Bir
Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek
Lisans Tezi, Ankara.
İnan, K. (2013). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen İranlıların Yazılı Anlatımları Üzerine Bir
İnceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri
Enstitüsü. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 50 | 50 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 5 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|