BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YT109Türkçenin Öğretim ÜstünlükleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yabancılara Türkçe öğretiminde Türkçenin üstünlüklerini bilme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. KÜrşad KARA
Öğrenme Çıktıları
1Türkçenin diğer dillere göre konuşma beceri üstünlüğünü kavrama
2Türkçenin diğer dillere göre yazma beceri üstünlüğünü kavrama
3Türkçenin diğer dillere göre okuma beceri üstünlüğünü kavrama
4Türkçenin harf-ses üstünlüğünü kavrama
5Türkçenin sondan eklemeli oluşunun beyin temelli öğrenmeye etkisini kavrama
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yabancılara Türkçe öğretiminde dil becerilerini tanımak, her bir dil becerisinin öğretiminde üstünlüklerini tespit etmek, Türkçenin okuma, yazma, konuşma becerilerinde diğer dillerden farklarını bilmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçenin tarihi sürecini kavrama
2Türkçenin konuşma becerisine yönelik özelliklerini kavrama
3Türkçenin yazma becerisine yönelik özelliklerini kavrama
4Türkçenin yazma becerisine yönelik özelliklerini kavrama
5Türkçenin yazma hızı ile özelliklerini kavrama
6Türkçenin üstünlüklerinin dünya dilleri ile karşılaştırılması I
7Türkçenin avantajlarının dünya dilleriyle karşılaştırılması II
8ara sınav
9Türkçenin üstünlüklerinin dünya dilleri ile karşılaştırılması III
10Türkçenin üstünlüklerinin İngilizce ile karşılaştırılması
11Türkçe yazı dilinde daktilo kullanımındaki üstünlükleri
12Türkçenin cümle yapısının diğer dillerle kıyaslanması
13Türkçenin eklerinin bağlam düzeyinde öğretiminin kolaylığı
14final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
AKTAN, Bilal (2009). Türkiye Türkçesinin Söz Dizimi. Ankara: Gazi Kitabevi Yay. ATABAY, Neşe-ÖZEL, Sevgi vd. (1981). Türkiye Türkçesinin Sözdizimi. Ankara: TDK Yay. DELİCE, H. İbrahim (2012). Türkçe Sözdizimi. İstanbul: Kitabevi Yay. HATİPOĞLU, Vecihe (1972). Türkçenin Sözdizimi. Ankara: TDK Yay. KARAAĞAÇ, Günay (2011). Türkçenin Söz Dizimi. İstanbul: Kesit Yay. KARAHAN, Leyla (1991). Türkçede Söz Dizimi. Ankara: Akçağ Yay. Mehmet, ÖZMEN (2013). Türkçenin Sözdizimi. Adana: Karahan Yay. ÖZKAN, Mustafa-SEVİNÇLİ, Veysi (2012). Türkiye Türkçesi Söz Dizimi. İstanbul: NK Yay. ÜSTÜNOVA, Kerime (2014). Türkiye Türkçesinde Yapı Kavramı ve Söz Dizimi İncelemeleri. İstanbul: Sentez Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav13030
Final Sınavı15050
Alan Çalışması12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13344544
ÖÇ23445344
ÖÇ34534445
ÖÇ45443455
ÖÇ54545454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek