Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | YT106 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kaynakçası | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanındaki kaynaklarını (kitap, makale, tez vb.) ve araştırmaları incelemek, kaynakça oluşturmanın ve kaynak aramanın, literatür taramanın inceliklerini kavramak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Aslı MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlgili literatürün ve kaynak taramanın önemini kavrar. | 2 | İlgili alana kaynaklık eden farklı türde eserleri inceler. | 3 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanıyla ilgili incelenen çalışmaların benzer ve farklı yanlarını ortaya koyar. | 4 | İlgili alana dair problemler, önemli konular ve izlenen yollar hakkında bilgi edinir | 5 | Yabancılar için Türkçe eğitiminin belirlediği alanına dair kaynak taraması yapar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ile ilgili kitap, makale, tez, bildiri, not gibi kaynakları tanıyarak konuyla ilgili alt disiplinlere dair kaynakçalar oluşturur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlgili literatürün ve kaynak taramanın önemini kavrar. | | | 2 | Kaynak gösterme usulleri ve kurallarını kavrar. | | | 3 | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına kaynaklık eden farklı türde eserleri inceler. | | | 4 | Konuyla ilgili çalışmaların benzer ve farklı yanlarını kavrar. | | | 5 | İlgili alana dair problemler, önemli konular ve izlenen yollar hakkında bilgi edinir | | | 6 | Yabancı dil olarak Türkçe eğitimi alanına dair kaynak taraması yapar | | | 7 | Konuyla ilgili makaleleri tarayarak kaynakça oluşturur | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Konuyla ilgili makaleleri tarayarak kaynakça oluşturur | | | 10 | Konuyla ilgili tezleri tarayarak kaynakça oluşturur | | | 11 | Konuyla ilgili tezleri tarayarak kaynakça oluşturur | | | 12 | Konuyla ilgili kuramsal kaynakları tarayarak kaynakça oluşturur | | | 13 | Konuyla ilgili kuramsal kaynakları tarayarak kaynakça oluşturur | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 3 | 1 | 3 |
Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|