BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
YT106Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi KaynakçasıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanındaki kaynaklarını (kitap, makale, tez vb.) ve araştırmaları incelemek, kaynakça oluşturmanın ve kaynak aramanın, literatür taramanın inceliklerini kavramak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Aslı MADEN
Öğrenme Çıktıları
1İlgili literatürün ve kaynak taramanın önemini kavrar.
2İlgili alana kaynaklık eden farklı türde eserleri inceler.
3Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanıyla ilgili incelenen çalışmaların benzer ve farklı yanlarını ortaya koyar.
4İlgili alana dair problemler, önemli konular ve izlenen yollar hakkında bilgi edinir
5Yabancılar için Türkçe eğitiminin belirlediği alanına dair kaynak taraması yapar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ile ilgili kitap, makale, tez, bildiri, not gibi kaynakları tanıyarak konuyla ilgili alt disiplinlere dair kaynakçalar oluşturur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İlgili literatürün ve kaynak taramanın önemini kavrar.
2Kaynak gösterme usulleri ve kurallarını kavrar.
3Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanına kaynaklık eden farklı türde eserleri inceler.
4Konuyla ilgili çalışmaların benzer ve farklı yanlarını kavrar.
5İlgili alana dair problemler, önemli konular ve izlenen yollar hakkında bilgi edinir
6Yabancı dil olarak Türkçe eğitimi alanına dair kaynak taraması yapar
7Konuyla ilgili makaleleri tarayarak kaynakça oluşturur
8Ara Sınav
9Konuyla ilgili makaleleri tarayarak kaynakça oluşturur
10Konuyla ilgili tezleri tarayarak kaynakça oluşturur
11Konuyla ilgili tezleri tarayarak kaynakça oluşturur
12Konuyla ilgili kuramsal kaynakları tarayarak kaynakça oluşturur
13Konuyla ilgili kuramsal kaynakları tarayarak kaynakça oluşturur
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Gözlem14114
Beyin Fırtınası14114
Makale Kritik Etme14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma326
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma313
Okuma14114
Rapor313
Ev Ödevi717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12232222
ÖÇ22222222
ÖÇ32223222
ÖÇ42222222
ÖÇ53222223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek