Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İH115Y | İslam Aile Hukuku | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
İslam Aile hukuku modern dönemde de güncelliğini koruyan ve birçok İslam ülkesinde pozitif hukukun bir parçası olarak yürürlükte bulunan bir hukuk dalıdır. Bu derste, İslam Aile Hukukunu öğretmek ve tartışmalı konuları ele alıp değerlendirmek amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Tevhit Ayengin
Prof. Dr. Davut Yaylalı
Doç. Dr. Yusuf Şen
Doç. Dr. Yakup Mahmutoğlu |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klasik İslam aile hukukunun temel konu ve meselelerini analiz edebilme. | 2 | Klasik İslam aile hukuku literatürünü tanıyabilme | 3 | İslam aile hukukunun güncel meselelerini tartışabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
İslam Klasik Aile hukukuna genel bakış, modernleşme döneminde aile hukuku alanında kanunlaştırma faaliyetleri, İslam aile hukuku alanında yeni içtihatlar, İslam aile hukukunun güncel problemleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Klasik İslam aile hukuku doktrinine genel bakış | | | 2 | Osmanlı döneminde İslam aile hukukunun kanunlaştırılması | | | 3 | Çağdaş İslam devletleri ve topluluklarında İslam aile hukuku çalışmaları | | | 4 | Evlenme akdinin mahiyeti | | | 5 | Evlenme akdinin unsurları ve şartları | | | 6 | İslam aile hukukunda evlenmenin resmi tescili ve tescil edilmeyen evliliklere ilişkin uyuşmazlıklar | | | 7 | Fıkıh doktrininde mehir | | | 8 | Fıkıh doktrininde nafaka | | | 9 | Evlenmenin hükümsüzlüğü: Evlenmede butlan/fesad | | | 10 | Boşanma (talak) kavramı ve çeşitleri | | | 11 | Ric’i ve bain talak kavramları ve hükümleri | | | 12 | Fıkıh doktrininde iddet kavramı ve hükümleri | | | 13 | İslam hukukunda kocaya itaatin sınırları: İtaat ve nüşûz kavramları | | | 14 | İslam aile hukukunda çocukların velayeti ve bakımına ilişkin yaklaşımlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
M. Akif Aydın, İslâm-Osmanlı Aile Hukuku.M. Muhyiddin Abdülhamid, el-Ahvalü’ş-şahsiyye.Kadri Paşa, Ahval-i Şahsiyye.Mavsılî, el-İhtiyâr. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 89 | 1 | 89 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|