BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE140YŞiirlerin Türkçe Öğretiminde KullanımıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Örneklerden hareketle şiir türünün Türkçe derslerinde kullanımı incelenecektir. Şiir türünün ve günümüz Türk şiirinin gelişim düzeyinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mahir KAVUN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, şiir türü hakkında bilgi verebilir.
2Öğrenciler, şiir türünün gelişim çizgisine ilişkin açıklama yapabilir.
3Öğrenciler, Türkçe ders kitaplarına uygun şiirleri belirleyebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Şiir türüne genel bir bakış. Cemal Süreya, Turgut Uyar, Özdemir Asaf, Mehmet Akif Ersoy, İsmet Özel, Sezai Karakoç, Cahit Külebi ve günümüzde yaşayan şairlerin eserlerinin incelenmesi. Cumhuriyet'ten günümüze şiir türünün gelişim çizgisi. Şiir teorisi. Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerin incelenmesi. Türkçe ders kitaplarında yer alan şairlerin incelenmesi. Bu şiirlerin dil becerileriyle ilişkilerinin kurulması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şiir türünün özellikleri ve gelişimi
2Şiir-dinleme becerisi ilişkisi
3Şiir-konuşma becerisi ilişkisi
4Şiir-okuma becerisi ilişkisi
5Şiir-yazma becerisi ilişkisi
61. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
72. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
8Ara sınav
93. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
104. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
115. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
126. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
137. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
148. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler
15Ortaokul ders kitaplarındaki şiirlerin genel olarak değerlendirilmesi.
16Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
NAYIR, Yaşar Nabi, Şiir Sanatı; İNCE, Özdemir, Şiir ve Gerçeklik; ÇOLAK, Veysel, Şiir Nedir ve Nasıl Yazılır; KAPLAN, Mehmet, Şiir Tahlilleri II; ASİLTÜRK, Baki, 1980 Kuşağı Türk Şiirinin Poetikası
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma13030
Rapor Hazırlama13030
Rapor Sunma11010
Bireysel Çalışma13030
Okuma11616
Rapor13030
Ev Ödevi13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ144343222
ÖÇ244343232
ÖÇ343242222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek