Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE140Y | Şiirlerin Türkçe Öğretiminde Kullanımı | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Örneklerden hareketle şiir türünün Türkçe derslerinde kullanımı incelenecektir. Şiir türünün ve günümüz Türk şiirinin gelişim düzeyinin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mahir KAVUN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, şiir türü hakkında bilgi verebilir. | 2 | Öğrenciler, şiir türünün gelişim çizgisine ilişkin açıklama yapabilir. | 3 | Öğrenciler, Türkçe ders kitaplarına uygun şiirleri belirleyebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Şiir türüne genel bir bakış. Cemal Süreya, Turgut Uyar, Özdemir Asaf, Mehmet Akif Ersoy, İsmet Özel, Sezai Karakoç, Cahit Külebi ve günümüzde yaşayan şairlerin eserlerinin incelenmesi. Cumhuriyet'ten günümüze şiir türünün gelişim çizgisi. Şiir teorisi. Türkçe ders kitaplarında yer alan şiirlerin incelenmesi. Türkçe ders kitaplarında yer alan şairlerin incelenmesi. Bu şiirlerin dil becerileriyle ilişkilerinin kurulması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şiir türünün özellikleri ve gelişimi | | | 2 | Şiir-dinleme becerisi ilişkisi | | | 3 | Şiir-konuşma becerisi ilişkisi | | | 4 | Şiir-okuma becerisi ilişkisi | | | 5 | Şiir-yazma becerisi ilişkisi | | | 6 | 1. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 7 | 2. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | 3. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 10 | 4. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 11 | 5. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 12 | 6. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 13 | 7. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 14 | 8. sınıf Türkçe ders kitabında yer alan şiirler | | | 15 | Ortaokul ders kitaplarındaki şiirlerin genel olarak değerlendirilmesi. | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
NAYIR, Yaşar Nabi, Şiir Sanatı; İNCE, Özdemir, Şiir ve Gerçeklik; ÇOLAK, Veysel, Şiir Nedir ve Nasıl Yazılır; KAPLAN, Mehmet, Şiir Tahlilleri II; ASİLTÜRK, Baki, 1980 Kuşağı Türk Şiirinin Poetikası |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 1 | 16 | 16 |
Rapor | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|