Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE100ZY | Nicel Araştırma Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemlerinde, bilimsel araştırmanın basamaklarını, veri toplama ve analiz yollarını, araştırma raporu yazımı ve araştırma sonuçlarının kullanımı konularını incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, nicel araştırma metodunu kullanarak tez yazabilme hakkında bilgi edineceklerdir | 2 | Öğrenciler, öğrendiklerini tez çalışmalarında uygulama ve araştırma hakkında bilgi edineceklerdir | 3 | Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir | 4 | Öğrenciler, istatistiksel kavramlar hakkında bilgi edineceklerdir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacak istatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excel gibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analiz etme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak raporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerinde bulunma. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Nicel araştırmanın temel kavramları | | | 2 | Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması | | | 3 | Nicel araştırmanın önemi | | | 4 | Nicel araştırmada analiz | | | 5 | Nicel araştırmada gözlem | | | 6 | Anket geliştirme süreci | | | 7 | Vize | | | 8 | İstatistiksel kavramlar | | | 9 | Eğitimde SPSS kullanımı | | | 10 | Verilerin analizi | | | 11 | Sonuçların değerlendirilmesi | | | 12 | Değerlendirme | | | 13 | Değerlendirme | | | 14 | Değerlendirme | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill). Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition). W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası, 2008. Bryman, A. and Cramer D. (1999) Quantitative Data Analysis with SPSS 8 Release for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge. Plewis, Ian (1997) Statistics in Education. London, Arnold. Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd edition.Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 1 | 10 | Tartışma | 1 | 5 | Rapor Hazırlama | 1 | 10 | Rapor Sunma | 1 | 10 | Makale Yazma | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Sözlü Sınav | 1 | 5 | Performans | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | Rapor Sunma | 1 | 5 | Makale Yazma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 1 | 5 | 5 |
Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Rapor | 1 | 5 | 5 |
Performans | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|