Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE117 | Sosyal Bilimlerde Nicel ve Nitel Veri Analizleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde nitel ve nicel veri analizlerinin hangi aşamalarda gerçekleştiğini kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Emrullah BANAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci nitel yöntemlerin neler olduğunu bilecek ve nitel yöntemlerde kullanılan analizlerin farkında olacak. | 2 | Öğrenci nicel yöntemleri bilecek ve nicel yöntemlerde kullanılan analizlerin farkında olacak | 3 | Öğrenci karma yöntemli araştırmaları bilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında nitel yöntemlerin neler olduğu ve analizleri, nicel yöntemlerin neler olduğu ve analizleri kavratılacaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğine dair genel bilgilendirmelerin yapılması. | yok | yok | 2 | Eğitimde araştırma yöntemi nedir? Aşamaları nelerdir? | yok | yok | 3 | Nitel araştırma yöntemlerine bir bakış | yok | yok | 4 | Araştırma yaklaşımının seçimi ve literatür taraması | yok | yok | 5 | Nitel bir yöntemin giriş bölümü, amaç cümlesi. | yok | yok | 6 | Nitel araştırmalarda kullanılan analizler: Vosviewer ve Maxqda | yok | yok | 7 | Nicel araştırma yöntemlerine bir bakış | yok | yok | 8 | Ara sınav | yok | yok | 9 | Tarama ve deneysel desenlerin içeriği | yok | yok | 10 | Tarama deseninde evren-örneklem, ölçme araçları, veri analizleri | yok | yok | 11 | Deneysel yöntem planının temel bileşenleri, katılımcılar, değişkenler ve süreç. | yok | yok | 12 | Nicel araştırmalarda kullanılan analiz yöntemleri: SPSS (Temel istastistikler) | yok | yok | 13 | Nicel araştırmalarda kullanılan analiz yöntemleri: SPSS (Temel istastistikler) | yok | yok | 14 | SPSS temel istatistikler | yok | yok | 15 | Genel Tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Creswell, J. (2017). Araştırma deseni, nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 6 | 4 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 1,2 | 3,6 |
Bireysel Çalışma | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 8,3 | 66,4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|