Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE118 | Türkçe Öğretiminde Alternatif Yaklaşımlar | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek özel öğretim yöntem-teknikleri ve öğretime ilişkin
uygulama ilkeleri; Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme kuram ve yaklaşımlarını kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Sedat MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil öğretim yaklaşımlarını açıklar | 2 | Türkçe öğretimine yönelik özel öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar | 3 | Türkçe öğretiminde strateji, yöntem ve teknik kullanımına ilişkin alanyazını değerlendirir | 4 | Okuma, dinleme, konuşma ve yazma tekniklerini uygular | 5 | Türkçe öğretiminde alternatif yöntem ve uygulamaları açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretimi kapsamında; dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğrenme alanlarının
içerikleri ve bu alanlarda kullanılabilecek özel öğretim yöntem-teknikleri ve öğretime ilişkin
uygulama ilkeleri; Türkçe öğretimini etkileyen öğrenme kuram ve yaklaşımları;
yapılandırmacılık kuramıyla ilişkili olan çoklu zekâ, beyin temelli öğrenme, etkinlik temelli
öğrenme, sarmal yaklaşım, beceri öğretimi, eylem araştırması, durumlu öğrenme vb.
kuramlarının Türkçe öğretiminde kullanılmasıyla ilgili değerlendirmeler ve uygulama
örnekleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin genel amaçları ve içeriği hakkında bilgi verme, ders kaynaklarını tanıtma | | | 2 | Yaklaşım, yöntem ve tekniklerle ilgili temel kavramlar | | | 3 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | | | 4 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları | | | 5 | Türkçe öğretiminde özel öğretim yöntem ve teknikleri | | | 6 | Türkçe öğretiminde özel öğretim yöntem ve teknikleri | | | 7 | Okuma öğretiminde yöntem ve teknikler | | | 8 | Okuma öğretiminde alternatif yaklaşımlar | | | 9 | Dinleme öğretiminde yöntem ve teknikler | | | 10 | Dinleme öğretiminde alternatif yaklaşımlar | | | 11 | Konuşma öğretiminde yöntem ve teknikler | | | 12 | Konuşma öğretiminde alternatif yaklaşımlar | | | 13 | Yazma öğretiminde yöntem ve teknikler | | | 14 | Yazma öğretiminde alternatif yaklaşımlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kardaş, MN (2021). Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları Pegem Akademi
Güneş, F. (2014). Türkçe öğretimi: Yaklaşımlar ve modeller. Pegem Akademi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Gözlem | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Makale Kritik Etme | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 4 | 2 | 8 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|