Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE111 | Türkçe Öğretiminde Çocuk Edebiyatından Yararlanma | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanmanın kuramsal ve uygulamalı boyutunu kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk edebiyatı eserlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerini kavrar. | 2 | Çocuk edebiyatı ürünlerinden Türkçe eğitiminde yararlanmanın önemini kavrar. | 3 | Çocuk edebiyatı ürünlerini biçim ve içerik açısından değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çocuk kavramının tanımı, çocuk için ve çocuğa görelik kavramı. Yaş gruplarına göre çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler. Çocuk edebiyatı ürünlerinin Türkçe öğretiminde kullanımı. Çocuk edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik açısından incelenmesi. Kuramsal ve uygulamaya dönük çalışmaların incelenmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk edebiyatının özellikleri | | | 2 | Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi | | | 3 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri | | | 4 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri | | | 5 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanılması | | | 6 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanılması | | | 7 | Çocuk edebiyatında yer alan edebi türlerin Türkçe eğitimi bakımından incelenmesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları | | | 10 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları | | | 11 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları | | | 12 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatına yönelik akademik çalışmaların değerlendirilmesi | | | 13 | Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatına yönelik akademik çalışmaların değerlendirilmesi | | | 14 | Güncel çocuk edebiyatı ürünlerinin Türkçe eğitiminde kullanılabilirliği | | | 15 | Örnek eser incelemeleri ve genel tekrar. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aytaş, Gıyasettin, “Çocuk ve Tiyatro”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, Mart 2001, c. IX, sy. 1.
Aytaş, Gıyasettin, “Çocuk Hikâyesi Yazmak”, Hece Dergisi, Şubat 2001, sy. 50, s. 74-77.
Aytaş, Gıyasettin, “Türkçe Ders Kitaplarının Yazımında Metin Seçimi ve Metin Altı Sorularının Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar”, Türk Yurdu, Şubat-Mart 2001, c. XXI, sy. 162-163, s. 56-61.
Çelebioğlu, Âmil. (1998). Çocuk Dili (Lisan-ı Sıbyan) ile Yazılmış Şiirler.
Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları. İstanbul : MEB Yayınları.
• Çelebioğlu, Emine. (Ağustos-Eylül 2005). Cahit Zarifoğlu'nun Çocuk Şiirleri. Hece d. Sayı : 104-105, s.420-424.
• Çelik, Mithat. (14.08.1987). Çocuk Yayınları. İdeolojinin Gölgesinde Çocuklar. Yeni Düşünce d. Sayı : 7, s.23-24.
• Çer, Erkan. (2012). Anadili Bilinci ve Duyarlığı Edindirmede Çocuk Edebiyatının İşlevi. III. UÇGES. Ankara : AÜ EBF ÇOGEM Yayınları.
• Çetin Baycanlar, Sema. (2006). Muzaffer İzgü'nün Çocuk Öykülerinde Geçmiş Zamana Yolculuk : Geçen Zaman İçinde “Değişmeyen” Adana. KDA,
s.437-448.
Şirin, Mustafa Ruhi. (Mayıs 1986). Çocuk Edebiyatı ya da Arafta Kalmış Bir
Edebiyat. TE, Sayı : 151, s.7-9.
• Şirin, Mustafa Ruhi. (17.06.1986). Çocukların Kitapları. Tercüman g |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 1 | 20 | 20 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Gözlem | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|