BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE111Türkçe Öğretiminde Çocuk Edebiyatından YararlanmaSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinden yararlanmanın kuramsal ve uygulamalı boyutunu kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk edebiyatı eserlerinin taşıması gereken biçim ve içerik özelliklerini kavrar.
2Çocuk edebiyatı ürünlerinden Türkçe eğitiminde yararlanmanın önemini kavrar.
3Çocuk edebiyatı ürünlerini biçim ve içerik açısından değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çocuk kavramının tanımı, çocuk için ve çocuğa görelik kavramı. Yaş gruplarına göre çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler. Çocuk edebiyatı ürünlerinin Türkçe öğretiminde kullanımı. Çocuk edebiyatı eserlerinin biçim ve içerik açısından incelenmesi. Kuramsal ve uygulamaya dönük çalışmaların incelenmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk edebiyatının özellikleri
2Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi
3Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri
4Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim ve içerik özellikleri
5Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanılması
6Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı ürünlerinin kullanılması
7Çocuk edebiyatında yer alan edebi türlerin Türkçe eğitimi bakımından incelenmesi
8Ara Sınav
9Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları
10Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları
11Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak dil becerilerinin geliştirilmesi çalışmaları
12Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatına yönelik akademik çalışmaların değerlendirilmesi
13Türkçe eğitiminde çocuk edebiyatına yönelik akademik çalışmaların değerlendirilmesi
14Güncel çocuk edebiyatı ürünlerinin Türkçe eğitiminde kullanılabilirliği
15Örnek eser incelemeleri ve genel tekrar.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aytaş, Gıyasettin, “Çocuk ve Tiyatro”, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, Mart 2001, c. IX, sy. 1. Aytaş, Gıyasettin, “Çocuk Hikâyesi Yazmak”, Hece Dergisi, Şubat 2001, sy. 50, s. 74-77. Aytaş, Gıyasettin, “Türkçe Ders Kitaplarının Yazımında Metin Seçimi ve Metin Altı Sorularının Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar”, Türk Yurdu, Şubat-Mart 2001, c. XXI, sy. 162-163, s. 56-61. Çelebioğlu, Âmil. (1998). Çocuk Dili (Lisan-ı Sıbyan) ile Yazılmış Şiirler. Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları. İstanbul : MEB Yayınları. • Çelebioğlu, Emine. (Ağustos-Eylül 2005). Cahit Zarifoğlu'nun Çocuk Şiirleri. Hece d. Sayı : 104-105, s.420-424. • Çelik, Mithat. (14.08.1987). Çocuk Yayınları. İdeolojinin Gölgesinde Çocuklar. Yeni Düşünce d. Sayı : 7, s.23-24. • Çer, Erkan. (2012). Anadili Bilinci ve Duyarlığı Edindirmede Çocuk Edebiyatının İşlevi. III. UÇGES. Ankara : AÜ EBF ÇOGEM Yayınları. • Çetin Baycanlar, Sema. (2006). Muzaffer İzgü'nün Çocuk Öykülerinde Geçmiş Zamana Yolculuk : Geçen Zaman İçinde “Değişmeyen” Adana. KDA, s.437-448. Şirin, Mustafa Ruhi. (Mayıs 1986). Çocuk Edebiyatı ya da Arafta Kalmış Bir Edebiyat. TE, Sayı : 151, s.7-9. • Şirin, Mustafa Ruhi. (17.06.1986). Çocukların Kitapları. Tercüman g
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım12020
Tartışma12020
Soru-Yanıt12020
Gözlem12020
Alan Çalışması13030
Beyin Fırtınası12020
Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi12020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ134151211
ÖÇ235151211
ÖÇ324151221
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek