Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE116 | Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuramsal ve uygulama boyutlarını kavramak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Değerler eğitiminin önemini kavrar. | 2 | Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuram ve uygulama boyutunu kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Değer kavramı ve değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gelişimi. Türkçe derslerinde değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gerekçesi. Türkçe dersinin değerler eğitimi bakımından önemi. Alanyazında yapılan çalışmalar. Örnek uygulamalar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Değer kavramı ve değerler eğitimi | | | 2 | Değer kavramı ve değerler eğitimi | | | 3 | Değerler eğitiminin önemi | | | 4 | Değerler eğitiminin gelişimi | | | 5 | Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü | | | 6 | Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü | | | 7 | Değerler eğitimi ve Türkçe eğitimi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkçe derslerinde değerler eğitimi | | | 10 | Türkçe ders kitaplarında değerler eğitimi | | | 11 | Değerler eğitimi uygulamaları | | | 12 | Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi | | | 13 | Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi | | | 14 | Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme | | | 15 | Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, M. (2003). Gençliğin Değer Algısı: Konya Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 3, 121-144
Beill, B. (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Çocuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev: Cuma Yorulmaz). Ankara. Arkadaş Yayınevi.
aratay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın Önemi ve İşlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475.
Kardaş, M. N. (2015b). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı Cilt 1, 133-149.
Kardaş, M. N. (2015a). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından Önemi III: Bilge Kağan Abidesi, Türk & İslam Dünyası Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, 55-7 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 40 | 40 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 1 | 20 | 20 |
Beyin Fırtınası | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|