BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE116Türkçe Öğretiminde Değerler EğitimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuramsal ve uygulama boyutlarını kavramak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Musa KAYA
Öğrenme Çıktıları
1Değerler eğitiminin önemini kavrar.
2Türkçe eğitiminde değerler eğitiminin kuram ve uygulama boyutunu kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Değer kavramı ve değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gelişimi. Türkçe derslerinde değerler eğitimi. Değerler eğitiminin gerekçesi. Türkçe dersinin değerler eğitimi bakımından önemi. Alanyazında yapılan çalışmalar. Örnek uygulamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Değer kavramı ve değerler eğitimi
2Değer kavramı ve değerler eğitimi
3Değerler eğitiminin önemi
4Değerler eğitiminin gelişimi
5Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü
6Değerler eğitiminin toplumsal, bireysel ve evrensel yönü
7Değerler eğitimi ve Türkçe eğitimi
8Ara Sınav
9Türkçe derslerinde değerler eğitimi
10Türkçe ders kitaplarında değerler eğitimi
11Değerler eğitimi uygulamaları
12Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi
13Değerler eğitimine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların değerlendirilmesi
14Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme
15Değerler eğitimine yönelik Türkçe derslerinde etkinlik geliştirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aydın, M. (2003). Gençliğin Değer Algısı: Konya Örneği. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 3, 121-144 Beill, B. (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Çocuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev: Cuma Yorulmaz). Ankara. Arkadaş Yayınevi. aratay, H. (2007). Dil Edinimi ve Değer Öğretimi Sürecinde Masalın Önemi ve İşlevi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(3), 463-475. Kardaş, M. N. (2015b). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, Hüseyin Hüsnü Tekışık Özel Sayısı Cilt 1, 133-149. Kardaş, M. N. (2015a). Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Bakımından Önemi III: Bilge Kağan Abidesi, Türk & İslam Dünyası Araştırmalar Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, 55-7
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14040
Tartışma11010
Soru-Yanıt12020
Beyin Fırtınası12020
Makale Kritik Etme13030
Bireysel Çalışma12020
Okuma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)172
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ131112111
ÖÇ231112411
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek