BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE112ZNicel Araştırma YöntemleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemlerinde, bilimsel araştırmanın basamaklarını, veri toplama ve analiz yollarını, araştırma raporu yazımı ve araştırma sonuçlarının kullanımı konularını incelemektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, nicel araştırma metodunu kullanarak tez yazabilme hakkında bilgi edineceklerdir
2Öğrenciler, öğrendiklerini tez çalışmalarında uygulama ve araştırma hakkında bilgi edineceklerdir
3Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edineceklerdir
4Öğrenciler, istatistiksel kavramlar hakkında bilgi edineceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri, araştırmada kullanılacak istatistiksel çözümleme ve test teknikleri; SPSS for Windows ve MS Excel gibi istatistik ve tablolama yazılımları kullanılarak nicel verileri analiz etme; yapılan araştırmanın sonuçlarını kurallarına uygun olarak raporlaştırma, araştırmanın sonucunda uygun çözüm önerilerinde bulunma.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nicel araştırmanın temel kavramları
2Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
3Nicel araştırmanın önemi
4Nicel araştırmada analiz
5Nicel araştırmada gözlem
6Anket geliştirme süreci
7Vize
8İstatistiksel kavramlar
9Eğitimde SPSS kullanımı
10Verilerin analizi
11Sonuçların değerlendirilmesi
12Değerlendirme
13Değerlendirme
14Değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Freankel, J.R.; Walen, N. E. (2003), How to Design and Evaluate Research in Education (New York: McGraw-Hill). Neuman, W.L. (2003), Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches (Boston: Allyn and Bacon, 5th Edition). W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (2. cilt). 2. bs. Çev. Sedef Özge. İstanbul: Yayınodası, 2008. Bryman, A. and Cramer D. (1999) Quantitative Data Analysis with SPSS 8 Release for Windows: a guide for social scientists. London, Routledge. Plewis, Ian (1997) Statistics in Education. London, Arnold. Creswell, J.W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. 3rd edition.Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım13636
Uygulama/Pratik11414
Tartışma11010
Soru-Yanıt11414
Takım/Grup Çalışması11010
Gösterme11414
Beyin Fırtınası177
Rapor Hazırlama11414
Rapor Sunma144
Makale Kritik Etme177
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Okuma11515
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek