Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE110 | Okul Sözlüklerinin Nitelik-Nicelik Sorunları ve Türkçe Öğretiminde Sözlüğün Yeri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sözlükbiliminden Türkçe eğitimine alanında etkin bir şekilde yararlanılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türkçe öğretiminde kullanılacak sözlüklerin niteliklerini ve niceliklerini kavrar. | 2 | İlköğretim sözlüklerinin yaygın problemleri hakkında bilgi edinir. | 3 | Araştırma yöntemlerini kavrar. | 4 | Sözlüklerin biçim standartlarını kavrar | 5 | Sözlüklerin içerik standartlarını kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Türkçe Öğretiminde sözlüğün yeri, işlevi ve ilköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken standartlar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sözlükbilimi nedir? | | | 2 | Türkçe öğretiminde söz varlığı ve söz varlığı ediniminin önemi | | | 3 | Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde sözlüğün yeri | | | 4 | İlköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken nitelikler | | | 5 | İlköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken nicelikler | | | 6 | Belirlenen sözlük standartlarına göre örnek sözlük incelemelerinin gösterilmesi | | | 7 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 8 | Vize | | | 9 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 10 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 11 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 12 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 13 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | | 14 | | Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
A Modern Lexicon of Literary Terms
How Words Mean - Lexical Concepts, Cognitive Models, and Meaning Construction
Dictionary of Lexicography |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 36 | 36 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Tartışma | 1 | 8 | 8 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Gösterme | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Makale Kritik Etme | 1 | 8 | 8 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|