BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE110Okul Sözlüklerinin Nitelik-Nicelik Sorunları ve Türkçe Öğretiminde Sözlüğün YeriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Sözlükbiliminden Türkçe eğitimine alanında etkin bir şekilde yararlanılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Bahadır Gülden
Öğrenme Çıktıları
1Türkçe öğretiminde kullanılacak sözlüklerin niteliklerini ve niceliklerini kavrar.
2İlköğretim sözlüklerinin yaygın problemleri hakkında bilgi edinir.
3Araştırma yöntemlerini kavrar.
4Sözlüklerin biçim standartlarını kavrar
5Sözlüklerin içerik standartlarını kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Türkçe Öğretiminde sözlüğün yeri, işlevi ve ilköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken standartlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözlükbilimi nedir?
2Türkçe öğretiminde söz varlığı ve söz varlığı ediniminin önemi
3Temel dil becerilerinin geliştirilmesinde sözlüğün yeri
4İlköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken nitelikler
5İlköğretim Türkçe sözlüklerinin sahip olması gereken nicelikler
6Belirlenen sözlük standartlarına göre örnek sözlük incelemelerinin gösterilmesi
7Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
8Vize
9Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
10Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
11Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
12Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
13Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
14Öğrencinin seçtiği ilköğretim sözlüğe dair yaptığı incelemenin sunulması ve değerlendirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
A Modern Lexicon of Literary Terms How Words Mean - Lexical Concepts, Cognitive Models, and Meaning Construction Dictionary of Lexicography
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım13636
Uygulama/Pratik11414
Tartışma188
Soru-Yanıt11414
Takım/Grup Çalışması188
Gösterme11414
Beyin Fırtınası177
Rapor Hazırlama11414
Rapor Sunma11010
Makale Kritik Etme188
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma11515
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek