BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE106Türkçe Öğretiminde Düşünme BecerileriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkçe Öğretiminde Düşünme Becerileri Türkçe öğretiminde düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler hakkında öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Mete Yusuf Ustabulut
Öğrenme Çıktıları
1Düşünme çeşitlerini açıklayabilme
2Eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme
3Yaratıcı ve analitik düşünme beceri ve tekniklerini öğrenme
4Düşünme becerileri geliştirme teknikleri öğrenme
5Düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde eleştirel, yaratıcı düşünme, yüksek ve analitik düşünme, iletişim ve empati, araştırma, problem çözme, karar verme becerileri ve bunların çeşitli ilköğretim derslerinde kullanılması yönündeki yöntem ve stratejiler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar
2Düşünmenin tanımı, klasik öğrenme kuramları
3Beyin temelli öğrenme kuramları
4Düşünme ve öğrenme tarzları
5Düşünmeyi öğrenme
6Düşünme becerileri ve bu becerileri geliştirici programlar
7Bloom'un sınıflamasında düşünme şekilleri
8Ara Sınav
9Soru sormanın önemi
10Sokrat Yöntemi
11Eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme
12Yaratıcı düşünme ve yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri
13Problem çözme ve karar verme becerileri ve uygulamaları
14Düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlama ve sınıfta uygulama
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wood, D. 1994; How Children Think and Learn, Blackwell Publishing, Oxford Bono, E. D. 1992; Teach Your Child How to Think, Viking, London Özden, Y., 2003; Öğrenme ve Öğretme, 5. Baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik717
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması717
Alan Çalışması717
Örnek Vaka İncelemesi717
Beyin Fırtınası14114
Rapor Hazırlama7214
Makale Kritik Etme10110
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma14114
Rapor717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)194
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek