Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE106 | Türkçe Öğretiminde Düşünme Becerileri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe Öğretiminde Düşünme Becerileri
Türkçe öğretiminde düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler hakkında öğrencilere teorik ve pratik bilgiler kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Mete Yusuf Ustabulut |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Düşünme çeşitlerini açıklayabilme | 2 | Eleştirel düşünme becerilerini geliştirebilme | 3 | Yaratıcı ve analitik düşünme beceri ve tekniklerini öğrenme | 4 | Düşünme becerileri geliştirme teknikleri öğrenme | 5 | Düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretiminde eleştirel, yaratıcı düşünme, yüksek ve analitik düşünme, iletişim ve empati, araştırma, problem çözme, karar verme becerileri ve bunların çeşitli ilköğretim derslerinde kullanılması yönündeki yöntem ve stratejiler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Temel kavramlar | | | 2 | Düşünmenin tanımı, klasik öğrenme kuramları | | | 3 | Beyin temelli öğrenme kuramları | | | 4 | Düşünme ve öğrenme tarzları | | | 5 | Düşünmeyi öğrenme | | | 6 | Düşünme becerileri ve bu becerileri geliştirici programlar | | | 7 | Bloom'un sınıflamasında düşünme şekilleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Soru sormanın önemi | | | 10 | Sokrat Yöntemi | | | 11 | Eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme | | | 12 | Yaratıcı düşünme ve yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri | | | 13 | Problem çözme ve karar verme becerileri ve uygulamaları | | | 14 | Düşünme becerilerini geliştirici etkinlikler tasarlama ve sınıfta uygulama | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Wood, D. 1994; How Children Think and Learn, Blackwell Publishing, Oxford
Bono, E. D. 1992; Teach Your Child How to Think, Viking, London
Özden, Y., 2003; Öğrenme ve Öğretme, 5. Baskı, PegemA Yayıncılık, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 7 | 1 | 7 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Alan Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 1 | 7 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 7 | 2 | 14 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|