BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE104Türkçe Öğretimi KaynakçasıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Türkçe eğitimi-öğretimi alanının kaynaklarını ve Türkçe eğitimi alanında yayınlanmış kitap, makale, tez vb. çalışmaları incelemek, kaynakça oluşturmanın ve kaynak aramanın, literatür taramanın inceliklerini kavramak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Aslı MADEN
Öğrenme Çıktıları
1İlgili literatürün ve kaynak taramanın önemini kavrar.
2Kaynak gösterme usulleri ve kurallarını kavrar.
3İlgili alana kaynaklık eden farklı türde eserleri inceler.
4Alanla ilgili incelenen çalışmaların benzer ve farklı yanlarını kavrar.
5İlgili alana dair problemler, önemli konular ve izlenen yollar hakkında bilgi edinir
6Türkçe eğitiminin belirlediği alanına dair kaynak taraması yapar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrenci bu derste Türkçe öğretimi ile ilgili kaynakları nasıl bulacağını öğrenir, belirlediği konularda kaynak taramak için hangi araçları kullanacağını öğrenir, literatürü taramanın inceliklerini kavrar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe eğitiminin genel tanımı ve hedef kitleleri
2Türkçe eğitiminin tarihsel kaynakları
3Türkçe öğretiminin tarihsel kaynakları
4Türkçe öğretiminin tarihsel kaynaklarına dair makale ve tezler
5Türkçe öğretiminin tarihsel kaynakları ile ilgili makale ve tezler
6Türkçe öğretimine ilişkin bibliyografya çalışmaları
7Kaynakça oluşturmanın ilkeleri
8Türkçe eğitimi ile ilgili arama motorları, veritabanları
9Okuma becerisi ile ilgili çalışmalar
10Dinleme ve konuşma becerisi ile ilgili çalışmalar
11Yazma becerisi ile ilgili çalışmalar
12Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ile ilgili çalışmalar
13Dil bilgisi ile ilgili çalışmalar
14Türkçe öğretimi programlarıyla ilgili çalışmalar
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım13636
Uygulama/Pratik11414
Tartışma177
Soru-Yanıt11414
Takım/Grup Çalışması177
Gösterme11414
Beyin Fırtınası177
Rapor Hazırlama11414
Rapor Sunma144
Makale Kritik Etme177
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma11515
Rapor177
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)168
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ122322222
ÖÇ223222322
ÖÇ332222222
ÖÇ422232222
ÖÇ522222232
ÖÇ622222223
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek