BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE102Dil Öğretim Yöntem ve Teknikleri IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Temel dil becerilerinin eğitiminde kullanılabilecek bireysel ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri ve uygulamadaki özellikleri; Türkçe öğrenme-öğretme sürecine ilişkin ortam tasarımı ilkeleri; dil becerilerine yönelik problem temelli uygulamalar (iş birlikli öğrenme, aktif öğrenme, beyin temelli öğretim, çoklu zekâ kuramı, e-öğrenme vb.) hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof.Dr.Sedat MADEN
Öğrenme Çıktıları
1Dil öğretiminde yaşanan sorunlara yönelik yöntem ve tekniklerden yararlanarak etkili uygulamalar geliştirebilir.
2Dil öğretiminde teknolojiyi ve internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirir.
3Dil öğretimi yöntemlerini, bu konuda yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmaları belirler ve değerlendirir.
4Dil öğretimi yöntem ve tekniklerine yönelik öğretici yeterliliklerini fark edebilir.
5Dil öğretimi yöntemleri ile teknolojilerini etkili biçimde kullanma ilkelerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Türkçe öğretiminde ortam tasarlama; özel ve genel öğretim yöntemleri; dil becerilerine yönelik teknikleri seçebilme; okuma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; dinleme öğretimine yönelik yöntem-teknikler; konuşma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; yazma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkçe öğrenme-öğretme süreci
2Dil öğretimi yaklaşımlarının etkileri
3Türkçe öğretimi programlarında öğrenme-öğretme esasları
4Türkçe öğretmenlerinin yöntemlere yönelik yeterlilikleri
5Okuma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
6Okuma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
7Dinleme öğretiminde yöntemlerden yararlanma
8Ara Sınav
9Dinleme öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
10Konuşma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
11Konuşma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
12Yazma öğretiminde yöntemlerden yararlanma
13Yazma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler
14Dil bilgisi öğretiminde yöntem ve teknikler
15Yarıyıl Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayınları Demircan, Ö. (2013). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: DR Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı111
Derse Katılım13636
Tartışma11212
Soru-Yanıt11414
Takım/Grup Çalışması11212
Gösterme11414
Beyin Fırtınası11414
Rapor Hazırlama11414
Makale Kritik Etme11212
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Okuma11515
Rapor11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)181
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek