Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE102 | Dil Öğretim Yöntem ve Teknikleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Temel dil becerilerinin eğitiminde kullanılabilecek bireysel ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri ve uygulamadaki özellikleri; Türkçe öğrenme-öğretme sürecine ilişkin ortam tasarımı ilkeleri; dil becerilerine yönelik problem temelli uygulamalar (iş birlikli öğrenme, aktif öğrenme, beyin temelli öğretim, çoklu zekâ kuramı, e-öğrenme vb.) hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Sedat MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil öğretiminde yaşanan sorunlara yönelik yöntem ve tekniklerden yararlanarak etkili uygulamalar geliştirebilir. | 2 | Dil öğretiminde teknolojiyi ve internet kaynaklarını kullanma becerisini geliştirir. | 3 | Dil öğretimi yöntemlerini, bu konuda yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmaları belirler ve değerlendirir. | 4 | Dil öğretimi yöntem ve tekniklerine yönelik öğretici yeterliliklerini fark edebilir. | 5 | Dil öğretimi yöntemleri ile teknolojilerini etkili biçimde kullanma ilkelerini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Türkçe öğretiminde ortam tasarlama; özel ve genel öğretim yöntemleri; dil becerilerine yönelik teknikleri seçebilme; okuma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; dinleme öğretimine yönelik yöntem-teknikler; konuşma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; yazma öğretimine yönelik yöntem-teknikler; öğretim tasarımları ve sınıf-içi uygulama örnekler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türkçe öğrenme-öğretme süreci | | | 2 | Dil öğretimi yaklaşımlarının etkileri | | | 3 | Türkçe öğretimi programlarında öğrenme-öğretme esasları | | | 4 | Türkçe öğretmenlerinin yöntemlere yönelik yeterlilikleri | | | 5 | Okuma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | | | 6 | Okuma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | | | 7 | Dinleme öğretiminde yöntemlerden yararlanma | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dinleme öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | | | 10 | Konuşma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | | | 11 | Konuşma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | | | 12 | Yazma öğretiminde yöntemlerden yararlanma | | | 13 | Yazma öğretiminde etkili yöntem ve teknikler | | | 14 | Dil bilgisi öğretiminde yöntem ve teknikler | | | 15 | Yarıyıl Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demirel, Ö. (2017). Öğretim ilke ve yöntemleri, öğretme sanatı. Ankara: PegemA Yayınları Demircan, Ö. (2013). Yabancı dil öğretim yöntemleri. İstanbul: DR Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 36 | 36 |
Tartışma | 1 | 12 | 12 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Gösterme | 1 | 14 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Makale Kritik Etme | 1 | 12 | 12 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 1 | 15 | 15 |
Rapor | 1 | 14 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|