Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE105 | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel Meseleler | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Yabancı dil olarak Türkçe eğitim-öğretimi bağlamında temel meselelerin araştırılıp incelenmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr. Mete Yusuf Ustabulut |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancılara Türkçe eğitiminin temel meselelerinin neler olabileceğini farkeder. | 2 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancılara Türkçe eğitiminin meselelerinden bir veya birkaçı üzerine araştırma denemesi yapar. | 3 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci Türkçe, kültür ve eğitim ilişkisini fark eder. | 4 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin hedef kitlelerini ve yöntemlerini kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dil, anadili, çevrenin dili, resmi dil, çift dillilik gibi temel kavramlardan başlayarak, ağırlıklı olarak ortaokullarda yabancı dil olarak Türkçe eğitiminin konuları dersin muhtevasını oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil, anadili, ana dil, çevrenin dili, resmi dil ve çift dillilik gibi kavramlar. | | | 2 | Türkçe eğitim-öğretiminin hukuki statüsü ve dil eğitim ve öğretimi ile ilgili tartışmalar. | | | 3 | Türkçe / Türk Edebiyatı: Türkçe eğitimi, okuma yazma kültürü ve edebiyat. | | | 4 | Türkçe eğitimi programlarının geliştirilmesi meselesi | | | 5 | Yabancı Ders kitapları seçimi, kitapların değerlendirilmesi, uygulayıcıların görüşleri. | | | 6 | Yabancı dil olarak Türkçe Eğitimi açısından yöntem ve teknikler. | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Bilişim ve iletişim araçlarının ve çevrenin yabancılara Türkçe eğitim ve öğretimine etkisi. | | | 9 | Yabancılara Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme meselesi. | | | 10 | Tarihî süreç içerisinde Türkçenin geçirdiği değişimlerin yabancılara Türkçenin eğitimine etkisi. | | | 11 | Dil bilgisi öğretimi, alfabe ve imla farklılıkları | | | 12 | Yabancı dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri | | | 13 | Yabancılara Türkçe öğretmeni yetiştirme | | | 14 | Yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde kullanılan programlar | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özcan Demirel, Türkçe Öğretimi
Murat Özbay, Özel Öğretim Yöntemleri
Ed. MN Kardaş Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 7 | 1 | 7 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 1 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Rapor | 7 | 1 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|