BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE105Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Temel MeselelerSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Yabancı dil olarak Türkçe eğitim-öğretimi bağlamında temel meselelerin araştırılıp incelenmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Mete Yusuf Ustabulut
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancılara Türkçe eğitiminin temel meselelerinin neler olabileceğini farkeder.
2Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancılara Türkçe eğitiminin meselelerinden bir veya birkaçı üzerine araştırma denemesi yapar.
3Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci Türkçe, kültür ve eğitim ilişkisini fark eder.
4Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin hedef kitlelerini ve yöntemlerini kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dil, anadili, çevrenin dili, resmi dil, çift dillilik gibi temel kavramlardan başlayarak, ağırlıklı olarak ortaokullarda yabancı dil olarak Türkçe eğitiminin konuları dersin muhtevasını oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil, anadili, ana dil, çevrenin dili, resmi dil ve çift dillilik gibi kavramlar.
2Türkçe eğitim-öğretiminin hukuki statüsü ve dil eğitim ve öğretimi ile ilgili tartışmalar.
3Türkçe / Türk Edebiyatı: Türkçe eğitimi, okuma yazma kültürü ve edebiyat.
4Türkçe eğitimi programlarının geliştirilmesi meselesi
5Yabancı Ders kitapları seçimi, kitapların değerlendirilmesi, uygulayıcıların görüşleri.
6Yabancı dil olarak Türkçe Eğitimi açısından yöntem ve teknikler.
7Ara sınav
8Bilişim ve iletişim araçlarının ve çevrenin yabancılara Türkçe eğitim ve öğretimine etkisi.
9Yabancılara Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme meselesi.
10Tarihî süreç içerisinde Türkçenin geçirdiği değişimlerin yabancılara Türkçenin eğitimine etkisi.
11Dil bilgisi öğretimi, alfabe ve imla farklılıkları
12Yabancı dil öğretimiyle ilgili çağdaş yöntem, teknik ve materyalleri
13Yabancılara Türkçe öğretmeni yetiştirme
14Yabancı dil olarak Türkçe eğitiminde kullanılan programlar
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özcan Demirel, Türkçe Öğretimi Murat Özbay, Özel Öğretim Yöntemleri Ed. MN Kardaş Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14228
Tartışma717
Soru-Yanıt14114
Takım/Grup Çalışması717
Örnek Vaka İncelemesi14114
Beyin Fırtınası717
Rapor Hazırlama717
Makale Kritik Etme14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Rapor717
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek