BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TE103Sözcük Öğretimi YöntemleriSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere sözcük öğretimi stratejilerini, yöntem ve tekniklerini kazandırarak sözcük öğretimi konusunda genel bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Aslı MADEN
Öğrenme Çıktıları
1Sözcük öğretimi ile ilgili temel kavramları anlar.
2Kelime hazinesini geliştirmede kullanılacak stratejileri kavrar.
3Sözcük öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır
4Sözlükler ile ilgili temel kavramları anlar.
5Türkçe dersinde kullanılan sözcük öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Dil düşünce ilişkisi, düşünce kelime ilişkisi, sözcük öğretiminin ve kelime hazinesinin önemi. Kelime sıklığı ve öğretilecek kelime listesi oluşturma. Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretiminde söz varlığı unsurlarının tespiti. Sözcük öğretiminin temel kavramları, söz varlığı, söz varlığının unsurları, kelime hazinesi, alıcı ve üretici söz varlığı, sözcük öğretim stratejileri, şekil bilgisi farkındalığı kazanma kelime hazinesi ilişkisi, eşdizimlilik ve sıklık çalışmaları, sözlükbilimi çalışmaları, pedagojik sözlükler, tek dilli ve iki dilli sözlükler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sözcük öğretimiyle ilgili temel kavramlar
2Dil düşünce-düşünce kelime ilişkisi, alıcı söz varlığı, üretici söz varlığı
3Sözcük öğretiminde fiziksel ve zihinsel süreçlerin incelenmesi
4Söz varlığı unsurları ve öğretimi
5Sözcük öğrenme ve öğretmede temel ilkeler
6Sözcük öğrenme ve öğretme stratejileri
7Sözcük öğrenme ve öğretme yöntem ve teknikleri
8Ara Sınav
9Yabancılara Türkçe öğretiminde sözcük öğretimi
10Sözlük-kullanıcıları ve sözlük türleri, pedagojik sözlükler
11Kelime sıklığı, öğretime esas kelime listesi oluşturma
12Sıklık çalışmalarının ve derlemlerin değerlendirilmesi
13Türkçe derslerindeki sözcük öğretimi uygulamaları
14Türkçe derslerindeki sözcük öğretimi uygulamaları
15Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Karadağ, Ö. (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Okur, A. ve Göçen, G. (2019). Türkçenin Sözcük Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları. Hartmann, R. R. K. (2001). Teaching and Researching Lexicography. London: Pearson Education. Boz, E. (2011). Sözlük Bilimi Yazıları. Ankara: Gazi Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik7214
Tartışma14114
Soru-Yanıt14228
Beyin Fırtınası14228
Rapor Hazırlama717
Rapor Sunma717
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma133
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma133
Rapor7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)177
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1        
ÖÇ2        
ÖÇ3        
ÖÇ4        
ÖÇ5        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek