Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE103 | Sözcük Öğretimi Yöntemleri | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere sözcük öğretimi stratejilerini, yöntem ve tekniklerini kazandırarak sözcük öğretimi konusunda genel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Aslı MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sözcük öğretimi ile ilgili temel kavramları anlar. | 2 | Kelime hazinesini geliştirmede kullanılacak stratejileri kavrar. | 3 | Sözcük öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır | 4 | Sözlükler ile ilgili temel kavramları anlar. | 5 | Türkçe dersinde kullanılan sözcük öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Dil düşünce ilişkisi, düşünce kelime ilişkisi, sözcük öğretiminin ve kelime hazinesinin önemi. Kelime sıklığı ve öğretilecek kelime listesi oluşturma. Türkçenin ana dili ve yabancı dil olarak öğretiminde söz varlığı unsurlarının tespiti. Sözcük öğretiminin temel kavramları, söz varlığı, söz varlığının unsurları, kelime hazinesi, alıcı ve üretici söz varlığı, sözcük öğretim stratejileri, şekil bilgisi farkındalığı kazanma kelime hazinesi ilişkisi, eşdizimlilik ve sıklık çalışmaları, sözlükbilimi çalışmaları, pedagojik sözlükler, tek dilli ve iki dilli sözlükler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sözcük öğretimiyle ilgili temel kavramlar | | | 2 | Dil düşünce-düşünce kelime ilişkisi, alıcı söz varlığı, üretici söz varlığı | | | 3 | Sözcük öğretiminde fiziksel ve zihinsel süreçlerin incelenmesi | | | 4 | Söz varlığı unsurları ve öğretimi | | | 5 | Sözcük öğrenme ve öğretmede temel ilkeler | | | 6 | Sözcük öğrenme ve öğretme stratejileri | | | 7 | Sözcük öğrenme ve öğretme yöntem ve teknikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yabancılara Türkçe öğretiminde sözcük öğretimi | | | 10 | Sözlük-kullanıcıları ve sözlük türleri, pedagojik sözlükler | | | 11 | Kelime sıklığı, öğretime esas kelime listesi oluşturma | | | 12 | Sıklık çalışmalarının ve derlemlerin değerlendirilmesi | | | 13 | Türkçe derslerindeki sözcük öğretimi uygulamaları | | | 14 | Türkçe derslerindeki sözcük öğretimi uygulamaları | | | 15 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Karadağ, Ö. (2019). Kelime Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Okur, A. ve Göçen, G. (2019). Türkçenin Sözcük Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları. Hartmann, R. R. K. (2001). Teaching and Researching Lexicography. London: Pearson Education. Boz, E. (2011). Sözlük Bilimi Yazıları. Ankara: Gazi Kitabevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 7 | 2 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 7 | 1 | 7 |
Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Rapor | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|