Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TE101Z | Dil Öğretim Yöntem ve Teknikleri I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dil öğretim sürecinde kullanılabilecek bireysel ve grupla öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Sedat MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil öğretim yöntemleri hakkında kuram ve uygulamaya dair bilgi sahibi olur. | 2 | Dil becerilerine yönelik yöntem ve teknikleri uygulayabilir. | 3 | Dil öğretim yöntemleri ile ilgili alan yazını araştırır, karşılaştırır ve yorumlayabilir. | 4 | Dil öğretim yöntemleri hakkında elde ettiği bilgi ve beceriyi ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimine uygulayabilir. | 5 | Dil öğretimi alanındaki güncel gelişmelere ulaşabilir ve kullanabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Türkçe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, amaçları ve temel ilkeleri; Türkçe öğretiminde etkili olmuş dil öğretim yaklaşımları ve yöntemleri; öğrenme-öğretme yaklaşımlarının Türkçe öğretimine yansımaları; Türkçe öğretimi programlarında öğrenme ve öğretme süreci. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil gelişimi | | | 2 | Dil becerileri | | | 3 | Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi | | | 4 | Türkçe öğretimi programları | | | 5 | Türkçe öğretimi öğrenme-öğretme süreci | | | 6 | Özel ve genel öğretim yöntemleri | | | 7 | Dil öğretimi yöntem ve teknikleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem-teknikler | | | 10 | Konuşma öğretiminde kullanılabilecek yöntemler | | | 11 | Okuma öğretiminde kullanılabilecek yöntemle | | | 12 | Yazma öğretiminde kullanılabilecek yöntemler | | | 13 | Dil bilgisi öğretiminde kullanılabilecek yöntemler | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Güzel, A. ve Karatay, H. (Ed.) (2019). Türkçe Öğretimi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayınları Akyol, H. (2020). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 4 | 1 | 4 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Alan Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 2 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Rapor | 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|