BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY101ZYEğitim Araştırmalarına GirişSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; temel olarak araştırma ve süreçlerine ilişkin ilkeleri, yöntemleri ve eğitim alanındaki uygulamaları geniş bir spektrumda incelemek ve öğrencilerin; araştırma desenleri, veri toplama süreci, analiz ve rapor yazma konusundaki bilgi ve anlayışlarını artırmaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ufuk TÖMAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci eğitim araştırmalarındaki sorunları tartışır.
2Bilgi edinme yollarını açıklar
3Araştırma sürecini ve aşamalarını bilir
4Araştırma model ve desenlerini karşılaştırır
5Nicel ve nitel araştırmalarda kullanılacak ilkeleri sıralar.
6Araştırma tür, strateji ve tasarım çeşitlerini ayırt eder.
7Nicel ve nitel araştırmaların örnekleme stratejilerini kullanır.
8Problemlere uygun veri toplama yol ve araçlarını tahmin eder.
9Geçerli ve güvenilir veri toplama araçları hazırlar
10Yapılan araştırmaları analiz eder.
11Araştırmalarda kullanılan yöntemleri eleştirir.
12Araştırma sürecinde sorunlarla karşılaşmamak için önlemler alır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini; araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler; araştırma süreci (sorunu fark etme, problemi ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama); veri toplama araçlarının genel özellikleri; verilerin analizi ve değerlendirilmesi; makale, tez ve veri tabanlarına erişim; araştırma modelleri ve türleri; bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar; nicel ve nitel araştırma desenleri; nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi; nitel araştırmada geçerlik ve güvenlik; makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma; araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama; eğitimde aksiyon (eylem) araştırması oluşturmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin içeriği ve amacının tartışılması
2Araştırma ve Bilimsel İncelemeye Giriş
3Eğitim Araştırması Sorunları ve Soruları
4Nicel ve Nitel Araştırma İlkeleri
5Araştırma Desenleri
6Stratejiler, Tasarım Çeşitleri, Tasarım ve Kararlara Genel Bakış Etik Hususlar
7Literatür Taraması
8Vize
9Araştırma Analizi
10Araştırma Yöntemlerini Eleştirme
11Karma Araştırma Yöntemleri, Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler
12Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme
13Karma Araştırma Yöntemleri
14Eğitim Araştırmalarında Geçerlilik ve Güvenilirlik
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson. 2. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. 3. Şener Büyüköztürk, Özcan Akgün, Şirin Karadeniz, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 2010 PegemA Yayıncılık Ankara. 4. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. 5. Yıldırım, A. Şimşek H. (2000) Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Alan Çalışması14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8648
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma9654
Performans14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)189
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ145554333333333
ÖÇ233444444445555
ÖÇ355543444444444
ÖÇ444555535555444
ÖÇ555544444444444
ÖÇ655555544443333
ÖÇ733344444555555
ÖÇ855444444433333
ÖÇ933344444444333
ÖÇ1033344433333333
ÖÇ1133444443353333
ÖÇ1233333333444533
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek