Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY134Y | Matematiksel Okuryazarlık | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, lisansüstü öğrencilerine matematik okuryazarlığına yönelik teorik yapısını oluşturarak uygulamalarını kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Matematiksel semboller ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olma | 2 | Matematiksel iletişimin gerekliğini fark etme | 3 | Öğrencilerine matematik okuryazarlığı becerilerini kazandırabilecek etkinlik hazırlayabilme | 4 | Matematiksel modelleme yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı | | | 2 | Matematiğin alfabesi (Simge, sembol ve işaretler) | | | 3 | Matematiksel terminoloji ve epistemoloji | | | 4 | Matematiksel kavramlar | | | 5 | Matematiksel kavramlar | | | 6 | Matematiksel kavramlar | | | 7 | Matematiksel kavramlar | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Matematiksel modelleme
Matematikselleştirme
Model oluşturma
Problemlerin gerçek yaşamla bağlantısı | | | 10 | Matematiksel modelleme
Matematikselleştirme
Model oluşturma
Problemlerin gerçek yaşamla bağlantısı | | | 11 | Matematiksel modelleme
Matematikselleştirme
Model oluşturma
Problemlerin gerçek yaşamla bağlantısı | | | 12 | Matematiksel iletişim
Matematik dilini anlama ve kullanma | | | 13 | Matematiksel iletişim
Matematik dilini anlama ve kullanma | | | 14 | Matematiksel yorum yapabilme
Örnek uygulamalar | | | 15 | Dersin genel değerlendirmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Beyin Fırtınası | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 35 | 1 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ev Ödevi | 3 | 5 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|