BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY132YProblem Kurma ve ÇözmeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, lisansüstü öğrencilerine problem çözme ve kurmanın teorik yapısını oluşturarak uygulamalarını kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda öğrencilerin; a) Problem kurma ve çözme hakkında bilgi sahibi olmaları, b) Problem kurma ve çözmenin gerekliğini fark etmeleri, c) Bağlam temelli problemler hakkında bilgi sahibi olmaları ve bağlam temelli problemler hazırlayabilmeleri, d) Problem çözme ve kurma ile ilişkili makaleleri okuyup anlayabilmeleri, e) Problem kurma ve çözmede teknoloji ve üstbilişi kullanabilmeleri, beklenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Problem kurma ve çözme hakkında bilgi sahibi olma
2Problem kurma ve çözmenin gerekliğini fark etme
3Bağlam temelli problemler hakkında bilgi sahibi olmaları ve bağlam temelli problemler hazırlayabilme
4Problem çözme ve kurma ile ilişkili makaleleri okuyup anlayabilme
5Problem kurma ve çözmede teknoloji ve üstbilişi kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2(Matematiksel) Problem nedir? (Matematiksel) Problem çözme nedir? Problem kurma nedir?
3Matematiksel problem çözmenin doğası Matematiksel problem türleri
4Matematiksel problem kurmanın doğası Matematiksel problem kurma türleri Problem kurma ve çözme ilişkisi
5Matematiksel problem çözme stratejileri
6Problem çözme sürecine yönelik modeller Matematiksel problem kurma sürecinde modeller
7Problem çözme ve kurmada üstbiliş
8Ara sınav
9Problem çözmeyi etkileyen unsurlar Matematiksel problem çözmede temsiller
10Matematiksel problem çözmede teknoloji kullanımı Matematiksel problem kurmada teknoloji kullanımı
11Performans ve proje problemleri Değerlendirme aracı olarak problem kurma
12Uluslararası sınavlar (TIMMS-PISA) Bağlam temelli problemler
13Problem çözme yoluyla matematik öğretimi
14Problem kurma yoluyla matematik öğretimi Okul öncesinde problem çözme öğretimi Özel eğitimde problem çözme öğretimi
15Dersin genel değerlendirmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Akman, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Ankara: Pegem Akademi. Albayrak, M. (2022). Öğrenci, öğretmen ve aile için: Problem kurma çözme el kitabı. Ankara: Vizetek. Altun, M. (2008). İlköğretim ikinci kademede (6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi (5. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi. Çepni, S. (2019). PISA ve TIMMS mantığını ve sorularını anlama: Yeni nesil matematik, fen bilimleri ve Türkçe sorularıyla destekli (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi. Bingölbali, E., Arslan, S. & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi. Bingham, A. (1983). Çocuklarda problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi (Çev. F. Oğuzkan). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Demir, F. (2022). Yeni nesil matematik soruları: Matematik okuryazarlığı soruları gerçek yaşam matematik problemleri LGS-PISA. Ankara: Pegem Akademi. Ergen, Y. (2022). Matematik problemlerini çözme ve kurma becerilerinin geliştirilmesi: Öğretmen/ anne-baba el kitabı. Ankara: Eğiten Kitap. Gür H. (2006). Matematik öğretimi. İstanbul: Lisans Yayıncılık. Haylock, D. & Cockburn, A. (2014). Küçük çocuklar için matematiği anlama (Çev. Z. Yılmaz). Ankara: Nobel Akademi Hacıömeroğlu, G. & Tarım, K. (2019). Matematik öğretiminin temelleri: İlkokul. Ankara: Anı Yayıncılık Kar, T. vd.(2023). Matematikte problem kurma ve çözme. Ankara Pegem Akademi. Kargın, T. & Güldenoğlu, İ. B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı). (S. Durmuş, Ed., & İ. Ö. Zembat, Çev.) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13636
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma40140
Ev Ödevi1010100
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ145554444555555
ÖÇ244445555555333
ÖÇ333444444433333
ÖÇ444455544444444
ÖÇ544555444455555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek