Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY126Y | Türev, İntegral Uygulamaları ve Öğretimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrencilere fonksiyonların türevini, türev yardımıyla fonksiyonların grafiklerinin çizimini, integral konularını kavratmak ve bu konuların öğretimi için farklı yöntemler geliştirmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Rabil AYAZOĞLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Fonksiyonların herhangi bir noktada türevini tanımlar, türevin öğretimi için farklı uygulamalar geliştirir. | 2 | Türev yardımıyla fonksiyonların grafiklerini çizer, fonksiyonların grafiklerinin çizimlerini öğretebilmek için farklı uygulamalar geliştirir. | 3 | İntegrali ifade eder, integrali öğretebilmek için farklı uygulamalar geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin amacı, içeriği kaynaklar ve işlenişin tanıtımı | | | 2 | Fonksiyonun türevi kavramı | | | 3 | Fonksiyonun türevi kavramı ve öğretimi | | | 4 | Fonksiyonun türevinin geometrik yorumu ve öğretimi | | | 5 | Extremum değerler ve maksimum minimum problemlerinin çözümü, uygulama alanları ve öğretimi | | | 6 | Extremum değerler ve maksimum minimum problemlerinin çözümü, uygulama alanları ve öğretimi | | | 7 | Fonksiyonların değişiminin incelenmesi | | | 8 | Fonksiyonların grafiklerinin çizimi, fonksiyonların grafiklerinin önemi ve öğretimi | | | 9 | Fonksiyonun grafik çizimi, fonksiyonların grafiklerinin önemi ve öğretimi | | | 10 | İntegral kavramı, belirsiz integraller ve öğretimi | | | 11 | İntegral kavramı, belirsiz integraller ve öğretimi | | | 12 | Bir toplam olan belirli integralin öğretimi | | | 13 | Belirli integraller, belirli integral ile alan ve hacim hesaplamaları. | | | 14 | Belirli integralin çeşitli alanlarda uygulamaları | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demir, H. 2008; Teori ve Problemleri ile Analiz I, Pegem, Ankara.
Önerilen Kaynaklar:
Aktaş, M., 2010. Genel Matematik 1, Pegem Akademi, Ankara.
Balcı, M., 2000. Genel Matematik I, Balcı Yayınları, Ankara.
Balcı, M., 2008. Matematik Analiz I, Balcı Yayınları, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|