Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY122Y | Ders Kitabı İnceleme | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders Kitaplarının özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve uygulamada kullanılan ilkokul ders kitaplarını öğretim programları çerçevesinde biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirebilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri açıklayabileceklerdir. | 2 | Ders kitaplarının öğretimsel değerlerini, işlevlerini, türlerini ve yararlarını bilir. | 3 | Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımını ve aşamalarını tanır. | 4 | Ders kitaplarını görsel özellikler, dil ve anlatım özellikleri ile basım özellikleri bakımından değerlendirir. | 5 | İlkokul ders kitaplarını dil becerileri açısından inceler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
ilkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; uygulamada kullanılan ders kitaplarını öğretim programı bakımından inceleyebilmesi; öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme) bakımından inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabını hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) bakımından inceleyebilmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi dersinin içeriği ve amaçları | | | 2 | Ders kitaplarının öğretimsel değeri | | | 3 | Ders kitaplarının işlevleri, türleri ve yararları | | | 4 | Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımları ve aşamaları | | | 5 | Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri | | | 6 | Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri | | | 7 | Ders kitaplarının dil ve anlatım özellikleri | | | 8 | Ders kitaplarının resim ve şekil özellikleri | | | 9 | Ders kitaplarında metin seçimi ve çeşitliliği | | | 10 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | | | 11 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | | | 12 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | | | 13 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | | | 14 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Editör: Özcan Demirel, Pegem Akademi Yayıncılık 2011, Ankara.Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Erdal Ceyhan, 2010, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Abdurrahman Kılıç - Serdal Seven, Öğreti Yayıncılık 2008, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Editör: Leyla Küçükahmet), Nobel Yayıncılık, 2003 MEB Öğretim Programları Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Editör: Hakan Ulper, Pegem A Yayınları, Ankara 2011. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|