BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY120YKüçük Çocuklar İçin Matematik EğitimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematiksel düşünce, erken çocukluk dönemi matematik eğitimi ve önemini kavraması, okul öncesi çocuklar için geliştirilen matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri ve çeşitli matematik eğitim programları hakkında genel bilgi sahibi olmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr. Üyesi Cansu TUTKUN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir.
22. Öğrenciler, matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
33. Öğrenciler, matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.
44. Öğrenciler, matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular.
55. Öğrenciler, çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular.
66. Öğrenciler, hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacının anlatımı
2Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi
3Matematik eğitiminde ilke ve standartlar
4Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemler
5Matematik eğitimi ve oyun
6Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids)
7Erken çocukluk döneminde problem çözme
8Eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma
9Eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma
10Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları
11Geometri, mekanda konum
12Ölçme, veri analiz-grafik/olasılık
13Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
14Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana. 2. Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. 3. Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık 4. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları. 5. Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları. 6. Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ144555444555444
ÖÇ244555344445444
ÖÇ355544445555544
ÖÇ444455555555555
ÖÇ544455555555555
ÖÇ654445444444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek