|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY120Y | Küçük Çocuklar İçin Matematik Eğitimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematiksel düşünce, erken çocukluk dönemi matematik eğitimi ve önemini kavraması, okul öncesi çocuklar için geliştirilen matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri ve çeşitli matematik eğitim programları hakkında genel bilgi sahibi olmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr. Üyesi Cansu TUTKUN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir. | 2 | 2. Öğrenciler, matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 | 3. Öğrenciler, matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular. | 4 | 4. Öğrenciler, matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular. | 5 | 5. Öğrenciler, çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. | 6 | 6. Öğrenciler, hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacının anlatımı | | | 2 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi | | | 3 | Matematik eğitiminde ilke ve standartlar | | | 4 | Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemler | | | 5 | Matematik eğitimi ve oyun | | | 6 | Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) | | | 7 | Erken çocukluk döneminde problem çözme | | | 8 | Eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | | | 9 | Eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | | | 10 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları | | | 11 | Geometri, mekanda konum | | | 12 | Ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | | | 13 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | | | 14 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Aktaş Arnas Y, (2004). Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.
2. Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
3. Güven Y, (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık
4. Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları.
5. Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları.
6. Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|