BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MEY114YDezavantajlı Gruplar İçin Matematik ÖğretimiSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı lisansüstü öğrencilere dezavantajlı öğrencilere matematik öğretiminin nasıl yapılacağına ilişkin bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Matematik öğrenmede güçlük yaşayan ya da akranlarına oranla daha az gelişim sergileyen öğrencilere temel matematiğin nasıl öğretileceği konusunda bir kavrayış kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi İsmail SARİKAYA
Öğrenme Çıktıları
1Dezavantajlı öğrencilere sayılar ve sayıların anlaşılması ile ilgili öğretimin nasıl yapılacağını bilme.
2Dezavantajlı öğrencilere temel düzeyde dört temel işlemin nasıl öğretileceğini bilme.
3Dezavantajlı öğrencilere aritmetiğin ilkelerinin nasıl kavratılacağını anlama.
4Dezavantajlı öğrencilere örüntü ve ölçmenin nasıl öğretileceğini bilme.
5Dezavantajlı öğrencilere problem çözme ve akıl yürütmeyi öğretme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar. Matematik öğretiminin temelleri, programlarda temel matematik öğretimi. Anlamlı matematik öğretimi ve matematiği anlamanın yolları. Sayıların temel özellikleri ve saymanın öğretimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin amacı, önemi, içeriği, işlenişinin tanıtımı ve dersin yürütülmesi ile ilgili genel esaslar
2Matematik öğretiminin temelleri, programlarda temel matematik öğretimi
3Anlamlı matematik öğretimi ve matematiği anlamanın yolları
4Sayıların temel özellikleri ve saymanın öğretimi
5Toplama işleminin öğretimi
6Çıkarma işleminin yapıları ve çıkarma işleminin öğretimi
7Çarpma işleminin yapıları ve çarpma işleminin öğretimi
8Ara Sınav
9Bölme işleminin yapıları ve bölme işleminin öğretimi
10Aritmetiğin temel ilkeleri
11Hesaplama öğretiminde örüntüler ve resimlerin kullanılması
12Basamak değeri ve basamak değerinin öğretimi
13Ölçmenin yapısı ve ölçmenin öğretimi
14Geometri, şekiller ve uzay
15Problem çözme ve akıl yürütmenin öğretimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Aksiyon Burns, M. (2007). About teaching mathematics: A K-8 resource. Math Solutions. • Haylock, D., & Cockburn, A. (2013). Understanding mathematics for young children (4th ed.). Sage. • Kargın, T., & Güldenoğlu, B. (2021). Özel eğitimde matematik öğretimi. Pegem. • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2010). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (7th ed.). Pearson.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14342
Okuma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ145544455554444
ÖÇ244333333555555
ÖÇ355444455555444
ÖÇ444455555555555
ÖÇ554444444443333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek