|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MEY112Y | Yaratıcı Düşünme Becerileri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme Yaratıcı Düşünme Becerileri dersinde öğrenciler, yaratıcılık, yaratıcı düşünme ve yaratıcı düşünme becerileri ile ilgili temel tanımları kavrar, Analojik Düşünme, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Iraksak Düşünme vb. yaratıcı düşünmeye uygun tekniklerle uygulama yapar, kendi yaratıcılığının farkına varır ve yaratıcılığın geliştirilebilir bir olgu olduğunu kavrar, yaratıcı düşünme önündeki engelleri öğrenir.
Öğrenciler Yaratıcı Düşünme Becerileri dersi ile, soru sormaya özendirilme, çevre ile etkileşim imkanı, hayal kurmaya teşvik etme, kendini ifade etme, problem çözmeye istekli olma, merak uyandırma vb. kavramlarıyla ve yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri konusundaki farkındalıkları ile hazırlanmakta oldukları iş yaşamına da katkı sağlanması hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr. Üyesi Cansu TUTKUN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci Yaratıcılık, yaratıcı düşünme becerileri kavramlarını öğrenir. Altı Şapka Düşünme tekniği, beyin fırtınası düşünme tekniği gibi yaratıcı düşünme modellerini kavrar. | 2 | Farklı düşünme yöntemlerinin ve farklı fikirlerin varlığını kavrar. Kendi farklı düşüncelerini ve mevcut kalıp düşüncelerini sorgular, yaratıcı düşüncelerini özgürce ortaya koyabilme becerisi kazanır. | 3 | Öğrencinin yaratıcılık ile ilgili özyeterlilik inancı artar. Edindiği farklı ve yaratıcı düşünme tarzı ile günlük hayattaki pek çok konuda gelişim sağlayabileceğini anlar. Bir takım çalışması içerisinde doğru düşünme ve davranma yollarını saptar | 4 | Yaratıcılığın engellerini fark eder ve bu farkındalık ile her bireyin yaratıcı birey olduğunu kavrar. Yaratıcı düşünmeye ilişkin edindiği bilgileri alanındaki diğer disiplinlere aktarabilir. | 5 | Sınıf içinde yapılan grup çalışmalarında ve ikili proje hazırlık gruplarında iletişim becerileri ve sosyal yaşam becerileri artar. Alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini toplumsal sorumluluk bilinci ile birleştirip yaşadığı sosyal çevre için yapıcı projeler önerip uygulayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Öğrencinin düşünme, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme kavramlarıyla ilişkisinin uygulamalı olarak pekiştirir. Problem çözme becerileri, grup çalışmasına, öğrenciyi yaşamına hazırlayacak düşünme becerileri ve sınavlarda uygulanacak sunum yapma becerilerini kapsar.
Misafir öğretim görevlisi, sanat terapisti derse konuk olarak uygulama yapar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Düşünce nedir? Düşünme biçimleri nelerdir? | | | 2 | Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. | | | 3 | Yaratıcılık / Yaratıcı Düşünme biçimleri. | | | 4 | Yaratıcı Bireyin Özellikleri. | | | 5 | Yaratıcılığın Temel Boyutları. | | | 6 | Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. | | | 7 | Yaratıcılığı Etkileyen Etmenler. | | | 8 | Yaratıcı Düşünme Süreci. | | | 9 | Altı Şapka Düşünme Tekniği. Sınıf İçi uygulamalar | | | 10 | Beyin Fırtınası Tekniği. Tekniğin sınıf içinde uygulanması. | | | 11 | Yaratıcı Metin Yazım Uygulamaları. | | | 12 | Yaratıcılığın Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalar. | | | 13 | Yaratıcılığın Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalar. | | | 14 | Yaratıcılığın Geliştirilmesine Yönelik Uygulamalar. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Yaratıcı Okul Yaratıcı Öğretmen-PEGEM Akademi, Hasan Basri Mumduhoğlu, Rezzan Uçar, İbrahim Halil Uçar
2. TED Gibi Konuş, Aganta Kitap, Carmine Gallo
3. Bilimsel çalışmalar | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Okuma | 14 | 3 | 42 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|